برقی شدن 16000 اتوبوس در یکی از شهرهای چین

شماران سیستم – چگونه یکی از شهرهای چین به نام شنژن، قصد دارد که تمامی اتوبوس‌های خود را که تعداد آنها به 16000 می‌رسد، برقی می‌کند. این شهر نمونه‌ بارزی از تصمیم دولت چین برای برقی کردن وسایل نقلیه است.

شهرهای ایالات متحده از مدت‌ها پیش در تلاش بوده‌اند که اتوبوس‌های خود را برقی کنند. نیویورک سیتی در تلاش است که مدل‎های برقی را به کار ببندد تا بتواند انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا حد امکان کاهش دهد.
ماه گذشته نیز لس آنجلس اعلام کرد که 36.1 میلیون دلار روی اتوبوس‌های الکتریکی سرمایه گذاری می‌کند. این بخشی از برنامه‌های این شهرها برای رسیدن به شهری بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال 2030 است.

 

 

 

 

به گزارش شماران سیستم به نقل از کربد، چین هم دقیقا اهدافی مشابه را دنبال می‌کند و در پی آن است که با شهر شنژن شروع کند. این شهر 12.5 میلیون نفری، اولین شهری بود که تصمیم گرفت تمام سیستم اتوبوس شهری را الکتریکی کند.
این دستاورد، بسیار مهم خواهد بود زیرا مجموعا 16359 وسیله نقلیه در این شهر وجود دارد و این تعداد از وسایل نقلیه موجود در نیویورک، لوس آنجلس، نیو جرسی و شیکاگو بیشتر است.

با الکتریکی شدن اتوبوس‌های شهر مورد بحث، 99 درصد از اتوبوس‌های برقی جهان در این شهر است. در حال حاضر 9500 اتوبوس با سیستم سوختی پاک در هر هفته وارد سیستم حمل و نقل شنژن می‎شود که معادل کل ناوگان اتوبوس شهر لندن است.

با روند و سرعت بالای کشور چین برای استفاده از فناوری‌های نوین، پتانسیل این کشور برای استفاده از این اتوبوس‌ها و همچنین وسایل نقلیه الکتریکی دیگر، روز به روز بیشتر می‌شود.
بر اساس شواهد و قرائن، شنژن، نخستین شهر این کشور است که قصد دارد از این اتوبوس‌ها استفاده کند ولی قطعا آخرین شهر نخواهد بود.

لازم به ذکر است که سایر شهرهای چین هم روی این موضوع کار می‌کنند. در شهر شنژن، با تلاش‌های شهردار این شهر، پروژه اتوبوس‌های برقی کلید خورد. دولت چین این اتوبوس‌ها را با یارانه 150000 دلار خریداری کرده است که نصف هزینه یک اتوبوس جدید است.
 

 
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *