حراج بیت کوین توسط پلیس استرالیا

شماران سیستم – به نظر می‌رسد که پلیس استرالیا قصد دارد تا 8 میلیون پوند بیت کوینی را که درسال 2013 میلادی از افرادی که به‌صورت غیرقانونی آنرا به دستآورده بودند قبض کرده است را به حراج بگذارد.

به نظر می‌رسد که پلیس استرالیا قصد دارد تا ۸ میلیون پوند بیت کوینی را که در سال ۲۰۱۳ میلادی از افرادی که به‌صورت غیرقانونی آن را به دست آورده بودند اخذ کرده است را به حراج بگذارد.

به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Gizmodo، بیت کوین به‌عنوان یک پدیده بسیار عجیب در دنیای امروزی ما خود را مطرح کرده است و موافقان و مخالفان بسیاری برای این واحد پول مجازی وجود دارند.

موافقان استفاده از بیت کوین معتقدند که این واحد پول مجازی می‌تواند مرزهای اقتصادی را از میان بردارد ولی مخالفان آن معتقدند که بیت کوین موجب رواج یافتن استفاده از خرید و فروش در بازارهای سیاه می‌شود.
در سال ۲۰۱۳ میلادی بود که پلیس استرالیا موفق شد تا ۲۴۵۰۰ بیت کوین را که در معاملات غیرقانونی به کار گرفته شده بودند، از افراد مختلف در ایالت ویکتوریا مصادره کند.

حال پس از سه سال دولت این کشور تصمیم گرفته است تا این دارایی‌ها که نزدیک به ۸ میلیون پوند ارزش دارند را به مزایده بگذارد.

شایان‌ ذکر است که این حراج در بسته‌های ۲۰۰۰ سکه‌ای انجام می‌شود و به‌موجب آن خریداران باید برای خرید هر بسته رقم ۶۸۰ هزار دلار را پرداخت نمایند.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *