سازگاری سیستم عامی Fuchsia گوگل با کدهای سوئیفت اپل

سازگاری سیستم عامی Fuchsia گوگل با کدهای سوئیفت اپل
شماران سیستم – سیستم‌عامل Fuchsia شرکت گوگل به‌تازگی یک قابلیت جدید را به خود افزوده است که موجب می‌شود تا بتواند با کدهای سوئیفت اپل سازگار شده و به این ترتیب امکان تبادل و استفاده از نرم‌افزارهای iOS را نیز داشته باشد.

 

 

سیستم‌ عامل Fuchsia شرکت گوگل به‌تازگی یک قابلیت جدید را به خود افزوده است که موجب می‌شود تا بتواند با کدهای سوئیفت اپل سازگار شده و به این ترتیب امکان تبادل و استفاده از نرم‌افزارهای iOS را نیز داشته باشد.

به گزارش شماران سیستم از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، شرکت گوگل چندی است که بر روی جایگزین سیستم‌های عامل اندروید و کروم کار می‌کند و نتیجه این امر نیز پروژه‌ای به نام سیستم‌ عامل Fuchsia است.

این سیستم‌ عامل قرار است تا تمامی امکاناتی که در تمامی سیستم‌های عامل دیگر می‌بینیم را به‌صورت یکجا به کاربران ارائه کند که این ادعا، نشان از بلندپروازی گوگل دارد.

تا به امروز امکاناتی مانند سازگاری با زبان‌های برنامه‌نویسی مشهوری مانند C، C++، Dart، Go، Rust و پایتون به این سیستم‌ عامل افزوده شده است ولی به نظر می‌رسد که این فهرست قرار است تا بزرگ‌تر از پیش شود.

بر اساس اعلان رسمی شرکت گوگل، سیستم‌ عامل Fuchsia قرار است تا از سیستم برنامه‌نویسی سوئیفت شرکت اپل نیز پشتیبانی کند که این امر موجب ایجاد دنیایی از امکان‌های جدید پیش روی این سیستم‌ عامل می‌شود.

سوئیفت در حقیقت یکی از روش‌های بسیار محبوب برنامه‌نویسی برای سیستم عامل iOS است و به همین دلیل نیز با کمک افزوده شدن این قابلیت به Fuchsia می‌توان شاهد این بود که این دستگاه می‌تواند به‌راحتی از نرم‌افزارهایی که برای سیستم‌های عامل اندروید، کروم و iOS استفاده می‌شوند، بهره‌مند شود.

شایان‌ذکر است که Fuchsia به این دلیل طراحی‌شده است که علیرغم موفقیت اندروید و کروم، این دو محصول به رقبای یکدیگر بدل شده‌اند و به‌صورت مجزا رشد می‌کنند و برای همین نیز گوگل قصد دارد تا این دو سیستم را در قالب Fuchsia ادغام کند.

با این شرایط باید دید که عکس‌العمل اپل نسبت به این موضوع چه خواهد بود و آیا اجازه خواهد داد تا انحصارطلبی سیستم‌ عامل iOS به خطر بیفتد یا این‌که تصمیم به همکاری با گوگل در زمینه این سیستم عامل جدید خواهد گرفت.
 

 
 
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *