فبلت ازتبلت هم پرفروش‌ترمی‌شود

شماران سیستم – درسال 2014 میلادی در مجموع 174 میلیون دستگاه فبلت در سراسر جهان فروخته شود و در مقابل 165 میلیون دستگاه تبلت کوچک به فروش برسد.

به دنبال افزایش محبوبیت گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی، بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دستگاه‌های الکترونیکی همراه نسل جدیدی از این محصولات را با نام فبلت(Phablet) تولید کردند که بر اساس اندازه نمایشگر، بین گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها طبقه‌بندی می‌شوند.

به گزارش شماران سیستم، اما شرکتBob O’Donnell که پیش‌تر از زیرمجموعه‌های مرکز تحقیقاتیIDC محسوب می‌شد در آخرین بررسی خود به این نتیجه رسیده است که فبلت‌ها طی سال ۲۰۱۴میلادی از تبلت‌ها هم محبوب‌تر می‌شوند و فروش بسیار زیادی دارند.

این شرکت تحقیقاتی که هم‌اکنون زیر نظر مرکز TECHnalysis Research اداره می‌شود، به این نتیجه رسیده است که در سال جدید میلادی فبلت به یکی از محبوب‌ترین کالاها در دنیای فناوری‌های نوین تبدیل می‌شود.

پیش‌بینی شده است که در سال ۲۰۱۴میلادی درمجموع ۱۷۴میلیون دستگاه فبلت در سراسر جهان فروخته شود و در مقابل ۱۶۵میلیون دستگاه تبلت کوچک به فروش برسد.

کارشناسان فبلت‌ها را نسل جدیدی از دستگاه‌های الکترونیکی همراه تعریف می‌کنند که نمایشگر بزرگ از ۵اینچ دارند و بر این اساسLG G2 با نمایشگر ۵.۲اینچ، Galaxy Note 3 سامسونگ با نمایشگر ۵.۷اینچ، Lumia 1520 نوکیا با نمایشگر ۶اینچ وHTC One Max با نمایشگر ۵.۹اینچ را می‌توان متعلق به این خانواده دانست.

اما رایانه‌های لوحی کوچک یا مینی‌تبلت‌ها آن دسته از دستگاه‌های الکترونیکی همراه هستند که نمایشگرشان کوچک‌تر از ۸اینچ باشد.

به طور کلی گفته می‌شود که محبوب‌ترین بازار جهانی برای فبلت‌ها کره جنوبی است و بر اساس آخرین بررسی انجام شده، دوسوم گوشی‌های هوشمندی که در این کشور فروخته می‌شوند نمایشگر بزرگتر از ۵اینچ دارند.

همچنین گفته می‌شود که این دستگاه الکترونیکی قابل‌حمل در کشورهای اروپایی آلمان و بریتانیا و همچنین برزیل، تایوان و چین بازار بسیار پررونقی دارد.
گفته می‌شود که این محصول در آمریکا نیز از فروش قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *