نامNokiaبه یک شرکت دیگر فروخته می‌شود

سایت‌های خبری اعلام کردند که برند نوکیا در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند از بین نمی‌رود و البته نوکیا که این روزها زیرنظر شرکت مایکروسافت مدیریت می‌شود، دیگر گوشی هوشمند جدید با این نام را عرضه نمی‌کند.

به گزارش شماران سیستم، شرکت مایکروسافت بهار گذشته با پرداخت ۷ میلیارد دلار مرکز تولید دستگاه‌های نوکیا را از آن خود کرد و در جریان این خرید بزرگ گفته شد که مایکروسافت اجازه حذف نام نوکیا را دارد و هفته گذشته برای نخستین بار گوشی هوشمند Lumia 535 بدون نام نوکیا وارد بازار شد.

در این میان شرکت مرکزی نوکیا در برخی زمینه‌های دیگر همچنان نام خود را حفظ کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به شبکه‌های سازمانی، سیستم نقشه الکترونیکی HERE و برخی سیستم‌های مخابراتی اشاره کرد.

شرکت مایکروسافت قراردادی را به امضا رسانده است که به موجب آن می‌تواند برای دوره زمانی ۱۰ سال از برند نوکیا استفاده کند و این روزها به این نتیجه رسیده است که فقط در گوشی‌های هوشمند ارزان و معمولی خود از نام نوکیا استفاده کند.

شماران سیستم – قرار است در فصل چهارم سال 2016 میلادی نامNokiaدر اختیار یک شرکت دیگر قرار بگیرد و به عبارت دیگر یک شرکت کاملا مجزا از آن زمان بتواند گوشی‌هایی با نامNokiaتولید کند.

با این وجود منابع آگاه گزارش دادند که قرار است در فصل چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی نام Nokia در اختیار یک شرکت دیگر قرار بگیرد و به عبارت دیگر یک شرکت کاملا مجزا از آن زمان بتواند گوشی‌هایی با نام Nokia تولید کند.

بر اساس این گمانه‌زنی‌ها گفته شده است که در آن زمان شرکت جدید می‌تواند نام نوکیا را برای انواع دستگاه‌های الکترونیکی خود مورد استفاده قرار دهد و البته این دستگاه‌ها باید به گونه‌ای تولید شود که رقابت مستقیم با محصولات مایکروسافت نداشته باشند.

مرکز خبری NokiaPowerUser همچنین گزارش داد که نوکیا همچنان به طراحی تلفن‌های همراه ادامه می‌دهد و قرار است به مرور زمان این وظیفه به شرکت‌های چینی و تایوانی واگذار شود.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *