هوش مصنوعی جدید گوگل با قابلیت خلق هوش مصنوعی قوی‌تر

شماران سیستم – در چنین شرایطی تمام سیستم‌های هوش مصنوع می‌توانند بر اساس باورهای شخصی خود با آنچه که یاد می‌گیرند مخالف یا موافق باشند و بدون آنکه به ما بگویند، مسیر مخالف را طی کنند.

شرکت گوگل موفق به ساخت نوع جدیدی از سیستم هوش مصنوعی شده است که می‌تواند به تنهایی و بدون دخالت انسان، یک سیستم هوش مصنوعی ثانوی قوی‌تر از قابلیت‌های خود خلق کند.

به گزارش شماران سیستم به نقل از سی‌نت، پروژه جدید گوگل برای توسعه این سیستم منحصر به‌فرد AutoML نام دارد و در اصل همان اتفاقی است که به نسل بعدی روبات‌ها امکان می‌دهد آینده را ببینند و بر مبنای آن رفتار کنند.
البته این همان مسئله‌ای است که بشر با آن مشکل دارد و به گفته برخی کارشناسان، روبات‌های آینده می‌توانند در این زمینه به انسان آموزش دهند.

 

 

 

مطابق گزارش منتشر شده در خبرگزاری Futurism، بر اساس پروژه جدید گوگل، روباتی موسوم به child AI ساخته شده است که از سیستم تقویت یادگیری استفاده می‌کند.

این روبات قادر است تمامی اشیاء ناشناخته پیرامون خود را شناسایی کند و نسبت به شبکه عصبی طراحی شده برای انسان، سطح بسیار بالاتری از دقت را داراست و به کمک آن، اشیاء را برای خود کشف می‌کند.

گفتنی است این نخستین باری است که فناوری هوش مصنوعی تا بدان حد پیشرفت می‌کند که می‌تواند سیستم مشابه خود را خلق نماید.

البته طبعا این فناوری جدید، عواقب ترسناکی را هم به دنبال دارد. اگر یک انسان به چنین روباتی آموزش بدهد و سپس این دستگاه آموزه‌های دریافت شده را به اشتباه به یک روبات دیگر بیاموزد، این مسئله می‌تواند مشکلات فراوانی را به همراه بیاورد.

در چنین شرایطی تمام سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند بر اساس باورهای شخصی خود با آنچه که یاد می‌گیرند مخالف یا موافق باشند و بدون آنکه به ما بگویند، مسیر مخالف را طی کنند و انسان زمانی این مسئله را متوجه شود که توانایی کنترل روبات را نداشته باشد.
 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *