حضور نمایندگان «آشنا» در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی

نمایندگان انجمن «آشنا» جناب آقای فرهاد الیشائی ،آقای یوسف وفایی و سرکار خانم مرادی به عنوان اعضای اصلی در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی بدوی و تجدیدنظر حضور می‌یابند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، بر اساس اعلام امور مالیاتی شهر و استان تهران، نمایندگان انجمن شرکت‌های نرم‌افزاری (آشنا) به عنوان اعضای اصلی در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی بدوی و تجدیدنظر حضور خواهند داشت تا در جلسات رسیدگی به اعتراض‌های مالیاتی اعضای انجمن شرکت کنند.

حضور نمایندگان انجمن آشنا در جلسات رسیدگی به پرونده‌های مطرح‌شده در هیئت حل اختلاف مالیاتی باعث می‌شود اعتراض‌های مالیاتی شرکت‌های نرم‌افزاری با دقت و نگاه تخصصی‌تری پیگیری و دنبال شود.

فرهاد الیشایی رئیس هیئت‌مدیره «آشنا» در این مورد گفت: در اجرای بند ۳ماده ۲۴۴قانون مالیات‌های مستقیم (مصوب اسفندماه ۱۳۶۶) و در پی درخواست این انجمن برای حضور نمایندگان این انجمن در هیئت‌های سه‌نفره حل اختلاف مالیاتی، نمایندگان این تشکل در جلسات رسیدگی به اعتراض‌های مالیاتی شرکت‌های فاوا حاضر خواهندشد.

الیشایی افزود: بر اساس قانون، مودی مالیاتی برای رسیدگی به اعتراضش می‌تواند نماینده صنفی خود را برای حضور در هیئت حل اختلاف انتخاب کند

وی ادامه داد: اخیرا در پی درخواست انجمن آشنا برای بهره‌گیری از این حق قانونی و موافقت اداره کل امور مالیاتی تهران، نمایندگان سازمان برای حضور در جلسات مذکور معرفی شدند و هم‌اکنون مودیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات می‌توانند در جلسات رسیدگی به اعتراضات مالیاتی خود از میان تشکل‌های صنفی موجود، نماینده انجمن آشنا را انتخاب کنند.

رئیس هیئت مدیره آشنا با تاکید بر اینکه حضور نمایندگان مودی در این جلسات می‌تواند علاوه‌بر جنبه حمایتی، مودیان را به اداره امور مالیاتی نزدیک کند، گفت: قطعا با حضور نماینده سازمان به عنوان کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، رای‌ها با کارشناسی بیشتری صادر می‌شود. بر اساس بند ۳ماده ۲۴۴قانون مالیات‌های مستقیم هر هیئت حل اختلاف مالیاتی از سه نفر تشکیل شده‌است؛ نفر اول نماینده سازمان امور مالیاتی کشور و نفر دوم قاضی اعم از شاغل یا بازنشسته است و درصورتی که قاضی بازنشسته واجد شرایطی در شهرستان‌ها یا مراکز استان‌ها وجود نداشته‌باشد بنا به درخواست سازمان امور مالیاتی کشور، رئیس قوه قضائیه یک نفر قاضی شاغل را برای عضویت هیئت معرفی خواهدکرد. بر اساس این ماده قانونی، نفر سوم هیئت فوق، یک نماینده از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن یا اتاق تعاون یا جامعه حسابداران رسمی یا مجامع حرفه‌ای یا تشکل‌های صنفی یا شورای اسلامی شهر به انتخاب مودی است.

وی تاکید کرد: درصورتی که برگ تشخیص مالیات ابلاغ قانونی شده باشد و یا هم‌زمان مودی با تسلیم اعتراض به برگ تشخیص، انتخاب خود را در مهلت قانونی اعلام نکند سازمان امور مالیاتی با توجه به نوع فعالیت مودی یا موضوع مورد رسیدگی از بین نمایندگان مزبور یک نفر را انتخاب خواهدکرد.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *