با استفاده از نرم افزار های شماران، ارائه اظهارنامه مالیاتی آسان می شود

با استفاده از نرم افزار های شماران، ارائه اظهارنامه مالیاتی و سایر گزارشات الزامی وزارت امور اقتصادی و دارایی سازمان امور مالیاتی آسان می شود.

گروه شرکت های شماران سیستم در راستای طراحی و اجرای نظام های پیشرفته مالی و مدیریت اقدام به ارائه مکانیزه فایل اظهارنامه مالیاتی و سایر گزارشات اعلام شده توسط سازمان امور مالیاتی نموده است. ارسال اظهارنامه مالیاتی وظیفه ای قانونی برای تمام اشخاص حقیقی و حقوقی است که باید مالیات مستقیم یا غیر مستقیم خود را پرداخت کنند. یکی از مهم ترین انواع مالیات مستقیم، مالیات بر درآمد است. اظهارنامه مالیاتی عملکرد دفترچه ای است که کارنامه عملکرد مالی شخص حقیقی یا حقوقی مشمول پرداخت مالیات را مشخص می کند و در آن، رویدادهای مالی به ترتیب وقوع، مستند بر مدارک و ادله قانونی، درج شده است. اکنون با ارائه این امکان که منطبق با آخرین ورژن ارائه شده سازمان امور مالیاتی آماده و قابلیت فراخوانی و ارسال آن به سایت سازمان امور مالیاتی را دارد، شماران توانسته به نیاز کاربران پاسخ مناسب دهد.

نرم افزارهای شماران سیستم مورد تائید سازمان امور مالیاتی بوده و اکنون در مجموعه نرم افزارهای فوق امکان محاسبه مالیات بر ارزش افزوده در خرید و فروش و همچنین ارائه گزارشات فصلی طبق ماده ۱۶۹ قانون های مالیات های مستقیم وجود دارد. به منظور ارائه و تسلیم اطلاعات مالیات بر درآمد حقوق و کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان ارائه خروجی، لیست مالیات حقوق و تهیه فایل های پرداخت مالیات، مطابق با سیستم مکانیزه مالیات بر درآمد سازمان امور مالیاتی طراحی و تعبیه شده است.

41

61

72

به منظور تسهیل در روند ارائه گزارشات علاوه بر امکانات فوق شرکت شماران سیستم اقدام به ارائه گزارش مکانیزه اظهارنامه مالیاتی نموده است .

این فرمت کاملاً منطبق با جداول استاندارد طراحی شده است و اطلاعات صورت های مالی ترازنامه صورت عملکرد با مشخصات شرکت در نرم افزار یکپارچه شماران ثبت می شود. در جداول اظهارنامه اطلاعات فراخوانی و به صورت مکانیزه تکمیل می شود. این امکان از دوباره کاری و بروز خطا جلوگیری می کند و تنها اقدامی که کاربر باید در مورد اظهارنامه انجام دهد این است که از صحت اطلاعات و ماهیت حسابها اطمینان حاصل کند سپس با فشردن یک کلید فایل آماده و قابل ارسال به سامانه می باشد.

مهلت ارسال     نوع اظهارنامه

مرداد             اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل

شهریور           اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی

شهریور           اظهارنامه مالیاتی اجاره املاک

شهریور           اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده بهار

tarazname

mojodi

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *