روبات گوگل در برخورد با انسان عصبانی می‌شود

روبات گوگل در برخورد با انسان عصبانی نیز می‌شود

دسته‌ای از تحقیقات جدید در زمینه‌ی خلقیات روبات‌ها نشان می‌دهند که روبات گوگل در تعامل با انسان می‌تواند رفتار خشمگینانه‌ای از خود نشان دهد.

استیو ووزنیاک به تازگی اعلام کرده است که روبات‌ها می‌توانند از بزرگ‌ترین دستاوردهای انسان‌ها باشند. او قبلا اعتقاد داشت که روبا‌ت‌ها روزی نسل انسان‌ها را نابود خواهند کرد اما حالا می‌گوید که این ماشین‌ها به انسان‌ها به عنوان خالق خود احترام خواهند گذاشت. اما به نظر می‌رسد که شواهد جدید چیزی غیر این را نشان می‌دهند.

خبرگزاری وال استریت به تازگی گزارش داده است که گوگل آزمایش‌هایی در مورد تعامل انسان با یک برنامه‌ی کامپیوتری انجام داده و به نتایج جالبی رسیده است. این برنامه‌ی روباتیکی پایگاه‌ داده‌ای کامل از دیالوگ‌های فیلم‌های هالیوودی را در خود جای داده است. شاید به نظر برسد که فقط این روبات به پایان‌های خوب و سخنان محترمانه اعتقاد دارد.

بخشی از سخنان رد و بدل شده بین انسان و این روبات در مقاله‌ای جدید منتشر شده‌اند که جالب به نظر می‌رسند. این فرد با روبات در مورد اخلاق حرف می‌زند و زمانی که از او می‌خواهد تا مثالی در مورد اخلاق بیان کند روبات از امانت و درستی سخن می‌گوید. فرد مذکور مدام روبات را تحت فشار قرار می‌دهد و زمانی که به آن می‌گوید که با اخلاق باشد، روبات در جواب او می‌گوید که مرد باش!

 

اما این گفت‌و‌گو زمانی جالب‌تر می‌شود که انسان به روبات می‌گوید از گفت‌و‌گویمان در مورد اخلاق لذت بردم و جواب عجیبی از روبات دریافت می‌کند. روبات می‌گوید که حوصله ندارد و نمی‌خواهد وارد بحث‌های فلسفی شود. فرد مذکور به او می‌گوید پس علاقه داری در مورد چه چیزی صحبت کنیم و روبات جواب می‌دهد که هیچ‌چیز!

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *