رونمایی مایکروسافت از کورتانا برای آی او اس و اندروید

مایکروسافت در آخرین خبر خود٬ اعلام کرد که دستیار صوتی خود با نام کورتانا٬ به زودی وارد سیستم عامل آی او اس و اندروید خواهد شد. با گویا آی تی همراه باشید تا بیشتر در مورد این مطلب اطلاع پیدا کنید.

صحبت های تیم مایکروسافت در مورد این خبر را در زیر بخوانید :

ما امروز٬ از اپلیکیشن کورتانا برای اندروید و آی او اس رونمایی کردیم که از آن به عنوان نسخه همراه آن بر روی ویندوز ۱۰ می توانید استفاده نمایید. اپلیکیشن مخصوص آن بر روی کامپیتور٬ به شما این اجازه را می دهد تا نسخه اندروید یا آی او اس آن را روی دستگاه خود نصب و از آن استفاده نمایید. پس به این ترتیب٬ شما می توانید از هوش این دستیار صورتی در هر کجا که بخواهید٬ استفاده کنید.
مایکروسافت ابتدا سال گذشته از کورتانا به عنوان رقیبی برای سیری ( دستیار صوتی اپل ) رونمایی کرد و بعد از انتشار آن برای ویندوزفون٬ شایعات زیادی در مورد تولید نسخه آی او اس آن نیز در سراسر دنیا پخش شد. بعد از آن٬‌مایکروسافت همچنان به توصعه دستیار صوتی خود ادامه داد و آن را برای ویندوز ۱۰ نیز عرضه کرد.

کورتانا برای آیفون و گوشی های اندرویدی٬ دارای همان قابلیت هایی است که روی تلفن های هوشمند با سیستم عامل ویندوز وجود دارد. البته مسئولان مایکروسافت اعلام نموده اند که دستیار صوتی آنها بر روی آی او اس و اندروید٬ دارای محدویت هایی خواهد بود. به عنوان مثال در تلفن های هوشمند ویندوزی٬ شما با گفتن عبارت ” Hey Cortana ” می توانید آن را فرا خوانده و دستورهای خود را به آن بدهید. اما روی اندروید و آی او اس٬ اینگونه نیست.

همزمان با عرضه کورتانا برای آی او اس و اندروید٬ مایکروسافت از یک نرم افزار همراه برای ویندوز ۱۰ رونمایی کرد که به کاربران٬ اجازه نصب دستیار صوتی روی آیفون یا تلفن اندرویدی را می دهد.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *