مصاحبه اختصاصی با مدیر عامل شرکت شماران سیستم

مصاحبه اختصاصی با مدیر عامل شرکت شماران سیستم آقای مهندس فرهاد الیشائی
در نمایشگاه الکامپ 2013

 

 

در ابتدا یک توضیح اجمالی درباره شرکت شماران سیستم بفرمایید.

شرکت شماران سیستم در سال 1363 با عنوان موسسه حسابرسی و حسابداری شماران با گردهمایی گروهی از کارشناسان خبره حسابداری و طراحان سیستم‌های مالی فعالیت خود را آغاز و در سال 1369 اولین نسخه نرم‌افزارهای تحت سیستم عامل DOS را به بازار عرضه نمود. پس از گذشت چهار سال از تولید نرم‌افزار و اخذ مجوز از شورای عالی انفورماتیک در سال 1373، شرکت شماران سیستم به‌صورت رسمی ثبت گردید و اولین نسخه با هدف توسعه تکنولوژیک و بهینه‌سازی فرآیندها، نرم‌افزار جامع و یکپارچه پویا که در نوع خود به عنوان یک شاخص یکپارچگی در عملیات سازمانی محسوب می‌شود، ارایه گردید.
اکنون شرکت شماران سیستم با 23 سال سابقه فعال در صنعت نرم‌افزار و IT یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های این صنعت در ایران بشمار می‌آید.

نرم‌افزارهای شماران در چه حوزه‌هایی فعال می‌باشند؟

در حال حاضر محصولات شماران شامل بیش از 40 نرم‌افزار در حوزه‌های اداری، مالی، بازرگانی، تولیدی و مهندسی می‌باشد که پاسخگوی بسیاری از نیازهای مدیران صنایع و سازمان‌ها است، زیرا که هدف ما تقویت مدیران از طریق کنترل و هدایت سیستم‌های اطلاعات مدیریت می‌باشد.

محصولات شماران چه مزیت رقابتی نسبت به محصولات مشابه را دارند؟
از ویژگی نرم‌افزار شماران می‌توان نوآوری، امکانات بسیار بالای نرم‌افزار و متناسب بودن آن با نیازهای اصناف مختلف، کارخانجات، شرکت‌های دولتی، شرکت‌های توزیع و پخش،… را نام برد.
این نرم‌افزارها با موفقیت در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف راه‌اندازی شده که مورد استقبال زیاد صنایع و صاحبان حرفه واقع شده است.

از فعالیت شماران در الکامپ 2013 بفرمایید.

شرکت شماران سیستم افتخار رونمایی نرم‌افزارهایERP ، BPMS ، توزیع و پخش و نسخه جدید اتوماسیون را در الکامپ 2013 داشته است. نرم‌افزارERP شماران با قابلیت کاملا فرآیندی سازمان‌ها و شرکت‌ها را به اداره بدون کاغذ(اداره سبز) تبدیل می‌نماید. به عبارتی دیگر هیچ فرمی در سازمان رد و بدل نمی‌شود و همه موراد به صورت الکترونیکی به گردش در می‌آیند. از این طریق سازمان‌ها می‌توانند نظارت دقیق‌تری به فرآیند فعالیت‌هایشان داشته باشند. ما امیدواریم در سال آینده بتوانیم این نرم‌افزارها را به بازار جهانی نیز معرفی نماییم.

استقبال مردم از محصولات شماران در الکامپ 2013 را چگونه دیدید؟

با توجه به هوای برفی در اولین روز نمایشگاه شاهد استقبال بسیار خوبی از غرفه شماران بودیم. این استقبال در بخش نرم‌افزار حسابداری تعهدی برای سازمان‌های دولتی و نرم‌افزار ERP بیشتر به چشم می‌خورد. نرم‌افزار حسابداری تعهدی شماران، سازمان‌های دولتی که بر اساس قانون برنامه پنجم ملزم به پیاده‌سازی حسابداری تعهدی هستند رابا قوانین جدید تطبیق می‌دهد. البته از نرم‌افزارهای مالی و اداری نیز استقبال چشم‌گیری به عمل آمده است که امیدواریم در روزهای آینده نمایشگاه این اسقبال افزایش پیدا نماید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *