هرمس، روبات انسان نمای کنترلی با دقت بالا

هرمس، روبات انسان نمای کنترلی با دقت بالا

 

یکی از توانایی‌های روبات‌ها، امکان استفاده از این ابزار‌ها در زمان وقوع حوادث پیش‌بینی نشده برای نجات جان انسان‌ها است. محققان در دانشگاه MIT موفق به توسعه‌ی روبات جدید هدایت شونده‌ای شده‌اند که دقت بالایی دارد.

 

روبات‌ها در زمینه‌های مختلفی به کار گرفته می‌شوند و توسعه‌دهندگان نیز هر روز قابلیت‌های جدیدی را به این ابزار‌ها اضافه می‌کنند که باعث بهره‌وری و کاربردی شدن بیش از پیش روبات‌ها می‌شود. یکی از اولین کاربردهایی که استفاده از روبات‌ها در آن با جدیت دنبال می‌شود، استفاده از این ابزار‌ها در زمینه‌ی کمک‌رسانی و نجات جان انسان‌ها در زمان وقوع حوادثی نظیر زلزله یا انواع بلایای طبیعی است. محققان در MIT موفق شده‌اند روبات جدید هدایت شونده‌ای را توسعه دهند که به لطف بهره‌گیری از سنسور‌های پیشرفته، دقت بسیار بالایی دارد. این روبات دارای یک اسکلت ثانویه به همراه کلیدهای کنترلی است که توسط عامل انسانی برای هدایت روبات استفاده می‌شود. خود روبات نیز از یک اسکلت فلزی انسان نما بهره می‌برد که روی آن دوربینی نیز نصب شده تا کنترل کننده بتواند از طریق هدست موجود، روبات را در شرایط مختلف هدایت کند. دوربین روبات دقیقا در محل چشم انسان تعبیه شده، از این‌رو تماشای منظره‌ی دوربین توسط فردی که روبات را کنترل می‌کند، بسیار ساده است.

 

این روبات هرمس (HERMES) نام دارد. سنسورهای تعبیه شده روی این روبات بازخوردهای دریافت شده از محیط را در قبال تعاملات صورت گرفته به کاربر انتقال می‌دهد. هرمس با توجه به واکنش‌های کاربر هدایت‌کننده، واکنش‌های کاربر را یاد می گیرد تا در دفعات بعد عملکرد بهتری را ارائه کند. هرمس قادر است با مشت دیوارها را در هم کوبیده ودریچه‌ها را باز و بسته کند. این روبات در کابردهای دیگری نیز نظیر پر کردن یک لیوان با آب بسیار خوب عمل می‌کند.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *