10 دلیل برای برتری iOS در تقابل با اندروید

۱۰ دلیل برای برتری iOS در تقابل با اندروید

 

گوشی‌های اندرویدی با تغییرات زیادی که در رابط کاربری آن‌ها می‌توان ایجاد کرد طرفداران زیادی دارند اما بسیاری نیز سیستم عامل آیفون را به اندروید ترجیح می‌دهند.

دلیل برتری سیستم عامل iOS تنها به بخش نرم‌افزار مربوط نمی‌شود بلکه سخت‌افزار آیفون نیز مکملی بی‌نظیر برای آن است. همچنین آیفون به راحتی با دیگر گجت‌های اپل مانند مک‌ها و اپل واچ هماهنگ شده و کار می‌کند.

۱. کار کردن با آن بسیار راحت است

علی‌رغم ادعای سازندگان گوشی‌های اندرویدی که می‌گویند رابط کاربری آن‌ها بسیار ساده بوده و کار با آن آسان است اما باید گفت که کار با آیفون با اختلاف فاحشی آسان‌تر از رقبای اندرویدی خود است. تمامی اپلیکیشن‌ها در آیفون در دسترس شما هستند و برای یافتن آن‌ها نیاز به صرف زمان طولانی ندارید.

شاید برای برخی افراد تغییر نکردن ظاهر iOS از زمان معرفی آن تا به امروز نکته‌ای منفی به حساب آید اما همین موضوع باعث سادگی کار با آن شده است و در واقع سیستم عامل اپل امروزه نیز همان‌گونه عمل می‌کند که در سال ۲۰۰۷ میلادی عمل می‌کرده است.

درست است که آیفون در گذر سال‌ها امکاناتی مانند سیری و مرکز کنترل را به iOS خود افزوده است اما با وجود این ویژگی‌ها نیز کار با آن حتی برای اولین بار نیز نیاز به هیچ آموزشی ندارد.

۲. بروزرسانی‌های نرم‌افزاری در زمان نیاز

 

شاید برای طرفداران اندروید این مساله قابل قبول نباشد اما یک مثال می‌تواند موضوع را روشن‌تر کند. تا اواسط خرداد ماه سال جاری، تنها ۱۲ درصد از دارندگان گوشی‌های اندرویدی موفق به نسب اندروید آبنبات چوبی و استفاده از طراحی جدید متریال گوگل شده‌اند، در واقع به طور تقریبی از هر ۹ گوشی اندرویدی تنها یکی از آن‌ها دارای آخرین بروزرسانی سیستم عامل گوگل است. در نقطه‌ی مقابل تا تاریخ مذکور، ۸۳ درصد از کاربران آیفون ۸ iOS را بر روی گوشی خود نصب کرده‌اند.

مشکل اینجا است که به غیر از گوشی‌های نکسوس و گوشی‌های ساخت برخی شرکت‌های بزرگ، برای انجام این بروزرسانی باید از موانع مختلفی گذر شود. همچنین سازندگان گوشی‌های اندرویدی، بدلیل تنوع زیاد گوشی‌های خود از بروزرسانی گوشی‌های قدیمی سر باز می‌زنند تا کاربران را برای خرید گوشی‌های جدیدتر ترغیب کنند.

با این حال تمامی کاربران iOS که گوشی با سخت افزار مناسب داشته باشند می‌توانند از بروزرسانی‌های اپل به راحتی استفاده کنند. به نظر نمی‌رسد این رویه‌ی اپل در آینده نیز دچار تغییر نخواهد شد.

۳. iOS سیستم عامل مورد علاقه‌ی توسعه دهندگان نرم‌افزار است

هر دو سیستم عامل اندروید و iOS بیش از یک میلیون نرم‌افزار را در فروشگاه خود جا داده‌اند. اما این پایان کار نیست چرا که توسعه دهندگان نرم‌افزار، برای معرفی اپلیکیشن جدید و معروف اولویت را به سیستم عامل اپل می دهند.

از این نظر می‌توان گوگل پلی استور را مشابه نتفلیکس دانست. اپلیکیشن‌های مشهور قطعا برای آن نیز معرفی خواهند شد اما ابتدا این نرم‌افزارها برای iOS معرفی می‌شوند و سپس به سیستم عامل گوگل راه پیدا می‌کنند.

برای مثال می‌توان از اینستاگرام نام برد که پس از گذشت دو سال از معرفی آن برای iOS، وارد پلی استور گوگل شد. البته عموماً این بازه در حد چند ماه است و به سال نمی‌کشد اما نمی‌توان از این حقیقت گذر کرد که در زمینه‌ی اپلیکیشن‌ها اپل در حال حاضر حرف اول را می‌زند.

۴. iOS عاری از نرم‌افزارهای ناخواسته

 

bloatware

شاید شما نیز هنگام استفاده از گوشی اندرویدی خود در اینترنت به جستجوی روشی برای رهایی از نرم‌افزارهای ناخواسته و پیش‌فرض می‌پردازید. سامسونگ و برخی سازندگان دیگر با جمع کردن این نرم‌افزارها در فولدری مشخص قدری از آزاردهنده بودن آن کاسته‌اند، اما همچنان این نرم‌افزارها حافظه‌ی گوشی شما را اشغال می‌کنند.

به طور قطع در آیفون خود هیچ یک از این نرم‌افزارها را که توسط اپراتورها نصب می‌شوند، نخواهید یافت. ممکن است اپلیکیشن‌هایی مانند اپل واچ در گوشی آیفون شما بی‌استفاده بماند اما اپل تمام سعی خود را کرده است تا از تعداد نرم‌افزارهای اضافی بکاهد.

۵. هماهنگی عالی بین مک و iOS وجود دارد

مک‌ها به راحتی با گوشی‌های آیفون هماهنگ شده و کار می‌کنند. برای مثال با استفاده از ویژگی Continuity در OS X با استفاده از مک‌بوک خود می‌توانید پیامک ارسال کرده و یا دریافت کنید و یا حتی تماس‌های ورودی را پاسخ داده و با دوستان خود تماس تلفنی برقرار کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آیفون خود را در نزدیکی مک‌بوک قرار دهید.

با استفاده از iCloud نیز به راحتی می‌توانید به عکس‌ها، مدارک و یادداشت‌هایی که بر روی گوشی خود داشته‌اید، دسترسی پیدا کنید.

۶. دوربین باکیفیت

آیفون‌ها همگی در زمان خود یکی از بهترین دوربین‌ها را داشته‌اند. آیفون ۶، علاوه بر گرفتن عکس‌های با کیفیت، ویژگی‌هایی مانند فوکوس سریع‌تر و ویدئوی حرکت آهسته با نرخ ۲۴۰ فریم در ثانیه را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

برای مثال در مقایسه با رقیب قدرتمندی همچون ساسونگ گلکسی اس ۶ نیز می‌توان گفت که گلکسی اس ۶ عکس‌های بهتری در نور کم می‌گیرد اما در روشنایی کافی، عکس‌های گوشی پرچم‌دار اپل بی‌نظیر هستند.

پس از گرفته شدن عکس، iOS به شما این اجازه را می‌دهد که مستقیماً از درون اپلیکیشن عکس اپل به نرم‌افزارهای ویرایش غیر پیش‌فرض مانند Effect Studio نیز دسترسی داشته باشید.

۷. سرویسApple Pay

 

apple pay

اپل در این زمینه رقبایی سرسخت مانند اندروید پی و سامسونگ پی را در کنار خود می‌بیند اما در حال حاضر بهترین و ساده‌ترین روش برای انجام پرداخت‌های موبایل، اپل پی است. تنها لازم است گوشی خود را به دستگاهی که از این ویزگی پشتیبانی می‌کند نزدیک کرده و انگشت خود را بر روی حسگر اثر انگشت گوشی قرار دهید.

۸. کنترل هوشمند لوازم اکترونیکی خانه

از دوربین‌های مخفی گرفته تا چراغ‌های LED و ترموستات‌ها پیشرفته، همه را می‌توانید با استفاده از گوشی خود کنترل کنید. اما HomeKit این کاربرد را یک قدم بزرگ به جلو می‌برد و به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از سیری حالت‌های مختلفی را برای خانه‌ی خود ایجاد کنید. برای مثال با تعریف حالت خواب و فعال کردن ‌آن، آیفون شما به تمامی گجت‌های هوشمند خانه دستورهای لازم را می‌دهد تا شرایط برای خوابی راحت فراهم شود.

اگر در منزل خود Apple TV داشته باشید می‌توانید از راه دور نیز خانه‌ی خود را با استفاده از فرمان‌هایی مانند «دمای خانه را بر روی ۲۵ درجه‌ تنظیم کن» کنترل کنید. البته در حال حاضر تعداد گجت‌هایی که از HomeKit پشتیبانی می‌کنند محدود هستند اما با گذشت زمان شاهد گسترش آن‌ها نیز خواهیم بود.

۹. اشتراک‌گذاری خانوادگی

با استفاده از آیفون خود می‌توانید اپلیکیشن‌های خریداری شده از اپ استور، موسیقی‌ها و کتاب‌ها را با اعضای خانواده‌ی خود به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید بر روی خریدهای فرزندان خود نظارت داشته باشید تا خریدهای نامناسبی انجام ندهند.

از دیگر ویژگی‌های اشتراک‌گذاری خانوادگی می‌توان به اشتراک گذاشتن آلبوم خانوادگی، تقویم خانوادگی و امکان مکان‌یابی فرزند خود در هر لحظه نیز اشاره کرد. این امکانات به راحتی iOS در اندروید در دسترس نیستند.

۱۰. برخورداری از بهترین پشتیبانی و خدمات پس از فروش

 

pic Apple Support in London is on offer by NLMS Mac Repair 261304 large

اگر مشکلی در استفاده از گوشی اندرویدی خود داشته باشید، می‌توانید با جستجوی آنلاین به دنبال راه‌حلی برای آن باشید اما با داشتن آیفون نیازی به این کار نیست.

پایگاه داده‌ی بزرگ وبسایت اپل اطلاعات فراوانی را در خود جا داده است اما اگر از این طریق نتوانستید مشکل خود را حل کنید، امکان چت آنلاین و یا گذاشتن قرار ملاقات با متخصصان اپل در اپل استورها نیز برای شما فراهم شده است. این در حالی است که گوگل چنین امکانی را برای گوشی اندرویدی شما فراهم نکرده است.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *