تعداد گوشی‌هایLTEدر سال 2015 سه برابر می‌شود

شماران سیستم – درسال ۲۰۱۵ میلادی میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند با قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی 4G LTEنسبت به سال جاری کاهش قابل ملاحظه می‌یابد.
پیش‌بینی می‌شود که عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند با قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی 4G LTE در سال ۲۰۱۵ میلادی سه برابر شود و مراکز تحقیقاتی در مقابل امیدوارند بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سال جدید رشد ۵۰درصدی را تجربه کند.

به گزارش شماران سیستم، این اتفاق به دنبال افزایش حضور شرکت‌های چینی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند و بالا گرفتن رقابت بین تولیدکنندگان اصلی تراشه مرکزی گوشی‌ها از جمله کوالکام، MediaTek، Marvell و Spreadtrum صورت می‌گیرد.

کارشناسان همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۱۵ میلادی میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند با قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی4G LTE نسبت به سال جاری کاهش قابل ملاحظه می‌یابد.

بیشتر گوشی‌های LTE چینی که این روزها در بازار جهانی فروخته می‌شوند قابلیت‌های سخت‌افزاری فراوانی را در خود جا داده‌اند و در مقابل با میانگین قیمت ۱۶۳ دلار به فروش می‌رسند که این مسئله تولیدکنندگان بزرگ این عرصه را دچار مشکل کرده است.
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی ABI Research، در سال ۲۰۱۴ میلادی درمجموع ۳۵۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند با قابلیت پشتیبانی از نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی وارد بازار جهانی خواهد شد که این رقم در سال ۲۰۱۵ به ۶۸۰ میلیون دستگاه می‌رسد.
 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *