آژانس امنیت ملی آمریکا 50 هزارشبکه را هک و آلوده کرد

آژانس امنیت ملی آمریکا 50 هزارشبکه را هک و آلوده کرد

 

شماران سیستم – آژانس امنیت ملی آمریکا 50 هزار شبکه رایانه‌ای در سراسر جهان را هک و آن‌ها را به بدافزار جاسوسی خود آلوده کرده است.

 

 

“آژانس امنیت ملی آمریکا”(NSA) طی سال گذشته بیش از ۵۰ هزار شبکه رایانه‌ای را هک کرد تا از این طریق بتواند این شبکه‌ها را به نوعی بدافزار آلوده کرده و از آن‌ها جاسوسی کند.

به گزارش شماران سیستم، این طور که “ادوارد اسنودن”(Edward Snowden) از کارمندان اسبق این سازمان اطلاعات جدیدی را منتشر کرده است، آژانس امنیت ملی آمریکا سال گذشته بیش از ۵۰هزار شبکه رایانه‌ای در سراسر جهان را هک کرده است تا بتواند بدافزار مخصوص خود را به آن‌ها وارد کند و اطلاعات مورد نظرش را از این طریق به‌دست آورد.

اسنودن در این اقدام یک فایل PowerPoint مربوط به سال ۲۰۱۲ میلادی منتشر کرده که اطلاعات آن توسط روزنامه هلندی NRC Handelsblad منتشر شده است.

این اسناد یک نقشه جهانی را نشان می‌دهند که در آن بیش از ۵۰هزار شبکه رایانه‌ای در سراسر جهان نمایان شده است و توضیح می‌دهد که NSA چگونه این شبکه‌ها را به بدافزار خود آلوده کرده است.

به گفته کارشناسان، آژانس امنیت ملی آمریکا یک گروه حرفه‌ای از هکرها را در اختیار گرفته است که فعالیت‌های جاسوسی خود را به کمک آن‌ها دنبال می‌کند.

این گروه پروژه جدید خود برای هک کردن شبکه‌ها را با نام “بهره‌برداری از شبکه‌های کامپیوتری”(CNE) دنبال می‌‌کند و از جمله مراکزی که در این اقدام مورد حمله قرار گرفته است می‌توان به شبکه شرکت مخابراتی بلژیک موسوم به Belgacom اشاره کرد.

البته پیش از این گفته شده بود که این حمله را “دفتر مرکزی ارتباطات دولت بریتانیا” که آژانس اطلاعاتی این کشور محسوب می‌شود، به عنوان یکی از حامیان اصلی سازمان NSA انجام داده است.

کارشناسان امنیتی می‌گویند، زمانی که این شبکه‌ها هک می‌شدند و بدافزار یاد شده در آن‌ها منتشر می‌شد، هکرها می‌توانستند از راه دور کنترل کامل شبکه را در اختیار بگیرند تا تنها با فشردن یک دکمه همه اطلاعات آن به مرکز NSA منتقل شود.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *