افت شدید هزینه سرمایه‌ای در صنایع نیمه‌هادی

شماران سیستم – صنایع نیمه‌هادی به‌تازگی باروند بسیار مثبتی دست پیدا کرده‌اند و در طول یکسال گذشته از نظر هزینه سرمایه‌ای با کاهش بسیار چشمگیری روبرو بوده‌اند.

صنایع نیمه‌هادی به‌تازگی با روند بسیار مثبتی دست پیدا کرده‌اند و در طول یک سال گذشته از نظر هزینه سرمایه‌ای با کاهش بسیار چشمگیری روبرو بوده‌اند.

به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی gizmodo، به نظر می‌رسد که شرایط بازار صنایع نیمه‌هادی، یکی از متعادل‌ترین موارد ممکن در صنایع فناوری است.

البته این امر به این معنا نیست که این صنایع در آستانه پیشرفت چشمگیر در زمینه ابداعات جدید قرار گرفته است بلکه هزینه‌های صرف شده برای سودآوری در این صنایع کاهش پیدا کرده است.

این امر به این معنی است که مسئولان این صنایع نیاز به کمترین فعالیت تبلیغاتی در زمینه به دست آوردن بازار مصرف را دارند و به همین دلیل نیز فاکتور هزینه سرمایه‌ای در آنها کاهش چشمگیری داشته است.

هزینه‌های سرمایه‌ای یا capital spending شامل هزینه‌هایی است که شرکت‌ها برای خرید دارایی‌های جدید برای ایجاد سود در آینده انجام می‌دهند.

آخرین آمار به‌دست‌آمده از مرکز IC نشان‌دهنده این است که این مولفه به میزان ۱ درصد رسیده است که این رقم برای این صنایع عددی ایده‌آل محسوب می‌شود.

 

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *