الگوریتم‌های یادگیری عمیق می‌تواند آینده پخش 4K تأمین کند

شماران سیستم – فناوری حاصل تلاش‌های پژوهشگران مذکور، «پنسیو» نام دارد و می‌تواند بازار سرگرمی پخش را متحول کند.

پژوهشگران ام.آی.تی به تازگی زمینه جدیدی از الگویتم‌های پخش را کشف کرده‌اند که در آن از هوش مصنوعی کمک گرفته می‌شود و این کار می‌تواند وجود بافر را از میان بردارد و ما را با خیالی آسوده به آینده پخش(به ویژه فرمت 4K) ویدیو ببرد.

رزولوشن 4K یک اصطلاح عمومی برای دستگاه‌هایی است که صفحه نمایشی با رزولوشن افقی 4000 پیکسل دارند و یا به عبارتی 4K یک وضوح تصویر استاندارد در فیلمبرداری و کارت گرافیک رایانه است که وضوح این فرمت 4000 پیکسل در هر خط تصویر است. یوتیوب جزو سرویس‌هایی است که این فرمت در آن استفاده می‌شود.

به گزارش شماران سیستم به نقل از ونچربیت، پخش ویدیو در پنج سال گذشته رشد بسیار زیادی کرده است. غول‌هایی مانند نتفلیکس، آمازون، گوگل و هولو که در زمینه پخش فعالیت می‌کنند، برای جذب مخاطبان در شبکه‌های تلویزیونی قدیمی، منابع خود را به محتوای پخش اصلی و تحت لیسانس خود منتقل کرده‌اند.

شرط کار این غول‌های پخش به این صورت است که کاربران، قراردادهای کابلی گران‌قیمت خود را رها می‌کنند و با گزینه‌های پخش همراه می‌شوند؛ با توجه به حجم عظیمی از صنعت سرگرمی که امروزه شاهد آن هستیم، این سرویس‌ها روی حل مواردی که محققان، آن را «مشکل ویدیو» می‌نامند، سرمایه‌گذاری می‌کنند.
البته پخش تا حدود حدود زیادی به پهنای باند اینترنت بستگی دارد و مخاطبان، به شکلی فزاینده تحمل خود را برای پیکسل سازی، بافر کردن، ویدیوهای متوقف‌شده و زمان بارگیری طولانی کاهش می‌دهند.

 

140

 

اگر ویدیویی متوقف شود، مخاطبان بیشتر از هر زمان دیگری تمایل دارند که از آن خارج شوند. ویدیو، یکی از پراستفاده‌ترین کاربردهای اینترنت است و بارگذاری ویدیوها برای هر کاربر اینترنت، تا حدود زیادی از پهنای باند اینترنت بیشتر است.
چندین سال پیش، سرویس‌های پخش از یک فناوری الگوریتم هوشمند به نام نرخ بیت تطبیقی(ABR) استفاده می‌کردند. گفتنی است الگوریتم‌های ABR ویدیوها را بر اساس شرایط شبکه بارگذاری می‌کنند.

اکنون به نظر می‌رسد پژوهشگران دانشگاه ام.آی.تی به درخواست جهانی مبنی بر افزایش کیفیت پخش با الگوریتم جدید پاسخ دادند. این الگوریتم از هوش مصنوعی برای بهبود نرخ بارگذاری و کاهش بافرینگ استفاده می‌کند.
فناوری حاصل تلاش‌های پژوهشگران مذکور، «پنسیو» نام دارد و می‌تواند بازار سرگرمی پخش را متحول کند.
 

 
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *