امروز مایکروسافت 40 ساله شد

چهارم آوریل ۱۹۷۵، هنگامی که Gerald Ford رئیس جمهور آمریکا بود. هنگامی که جنگ ویتنام در حال رخ دادن بود. در این زمان دو جوان ۱۹ و ۲۲ ساله به نام های Bill Gates و Paul Allen به فکر ایجاد یک شرکت کوچک در Albuquerque واقع در New Mexico افتادند. هدف آن ها این بود که در هر خانه و بر روی هر میز کار یک رایانه وجود داشته باشد. نام شرکت آن ها مایکروسافت بود.آن ها قصد داشتند که رایانه را به میان مردم بیاورند و در زندگی، تجارت، صنعت و علم شریک کنند. این ایده در آن زمان یک ایده پوچ و بلند پروازانه بود.

بعد از گذشت چهار دهه از تولد مایکروسافت بدست دو جوان ۱۹ و ۲۲ ساله، این کمپانی به یکی از بزرگ ترین غول های تکنولوژی جهان بدل شده است. به جرات می توان گفت که مایکروسافت انقلابی در رایانه و نرم افزار ایجاد کرده است. ساید برایتان جالب باشد که مایکروسافت اولین کمپانی عرضه کننده اسمارت فون می باشد؛ سیستم عامل ویندوز موبایل. سیستم عامل ویندوز موبایل کمک و کاستی های بسیاری داشت اما در آن رمان یک نمونه ی سرآمد و الگو برای دیگر شرکت ها بود. همچنین لازم به ذکر است که این کمپانی چهل ساله اولین سازنده ی تکنولوژی های پوشیدنی به نام MSN connected Microsoft SPOT watch است. این تکنولوژی در دهه ی اخیر دوباره احیا شد. برند های زیادی مانند Tissot، Suunto و Fossil به تقلید از این تکنولوژی، ساعت های هوشمند ساخته اند. ساعت های SPOT با امواج رادیویی FM اپدیت های خود را بطور مستقیم می گرفتند. ساعت های نام برده، حدود ۵ روز با یک بار شارژ کردن کار می کرد.

hsfdhsghs

از همه بگذریم هیچ کس نمی تواند ویندوز را فراموش کند. سیستمی که بتوان به راحتی رایانه را کنترل کرد، جهان را دگرگون ساخت. تا قل از ورود ویندوز تناه افراد اندکی قادر به استفاده از رایانه بودند اما پس از آن حجم عظیمی از مردم به سوی رایانه ها گرایش پیدا کردند. از این بحث می توان این طور استنباط کرد که مایکروسافت به هدف خود رسیده است. چه کسی فکر می کرد که آپدیت ها بطور رایگان روی ویندوز ها نصب شود؟ چه کسی فکر می کرد که این غول تکنولوژی سیستم عامل دوم خود را عرضه کند؟

اگر شما یک برنامه نویس نرم افزار هستید باید بدانید که Bill Gates و Paul Allen چگونه با آن سطح تکنولوژی پایین آن دوره، این چنین انقلابی در نرم افزار جهان ایجاد کرده اند؟ اولین برنامه ها توسط دستگاه های ساخته ی دست این دو جوان نوشته شده بودند. حتی اپل هم با این اعتباری که برای خود دست و پا کرده، از دستگاه های مایکروسافت برای ساخت رایانه های Mac خود استفاده کرده است.

[منبع: PhoneArena]

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *