امسال 100 میلیارد ابزار موبایلی در جهان بارگذاری می‌شود

امسال 100 میلیارد ابزار موبایلی در جهان بارگذاری می‌شود

درسال 2012 میلادی از تمام فروشگاه‌های عرضه کننده ابزارها و برنامه‌های موبایلی در سراسر جهان 64 میلیارد ابزار و نرم‌افزار بارگذاری شده بود که این رقم تا پایان سال جاری میلادی به 102 میلیارد عدد می‌رسد.

فروشگاه‌های اینترنتی عرضه کننده ابزارهای موبایلی که این روزها محبوبیت فراوانی نزد کاربران جهانی دارند، انواع ابزارهای پولی و رایگان را در خود جا داده‌اند و کارشناسان در پایان بررسی‌های جدید خود اعلام کرده‌اند تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی از روی تمامی این فروشگاه‌ها ۱۰۲ میلیارد ابزار در مجموع بارگذاری می‌شود.
به گزارش شماران سیستم، در سال ۲۰۱۲ میلادی از تمام فروشگاه‌های عرضه کننده ابزارها و برنامه‌های موبایلی در سراسر جهان ۶۴ میلیارد ابزار و نرم‌افزار بارگذاری شده بود که این رقم تا پایان سال جاری میلادی به ۱۰۲ میلیارد عدد میرسد.
مرکز تحقیقاتی گارتنر بر اساس بررسی‌های جدید خود اعلام کرده است که مجموع درآمدهای حاصل از فروش ابزارهای موبایلی در سال ۲۰۱۳ میلادی به ۲۶ میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم برای سال ۲۰۱۲ تنها ۱۸ میلیارد دلار محاسبه شده بود.
البته لازم به ذکر است که محققان مرکز تحقیقاتی گارتنر اعلام کرده‌اند بیش ز ۹۱ درصد ابزارهای موجود در فروشگاه‌های اینترنتی موبایلی را نرم‌افزارها و برنامه‌های رایگان تشکیل می‌دهند.
هم‌اکنون بین ۶۰ تا ۸۰ درصد ابزارهای موجود در فروشگاه اینترنتی App Store اپل و Google Play را ابزارهای رایگان شامل می‌شوند.
پیش‌بینی شده است که در سال ۲۰۱۷ میلادی درمجموع بیش از ۹۰ درصد ابزارهای دنیا از روی فروشگاه‌های اینترنتی موبایلی اپل و اندروید گوگل بارگذاری شوند.
البته کارشناسان می‌گویند که تعداد ابزارهای بارگذاری شده به صورت میانگین به‌ازای هر دستگاه مبتنی بر سیستم‌عامل iOS اپل رو به کاهش است.
در سال ۲۰۱۳ میلادی به‌ازای هر دستگاه مبتنی بر iOS اپل ۴.۹ ابزار در هر ماه بارگذاری می‌شود که این رقم در سال ۲۰۱۷ به ۳.۹ خواهد رسید.
برای هر دستگاه اندرویدی نیز در سال ۲۰۱۳ میلادی ماهانه ۶.۲ ابزار به طور میانگین بارگذاری می‌شود که این رقم در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۵.۸ ابزار کاهش میابد.
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *