امکان تگ دستی چهره‌ها در گوگل فوتوز

شماران سیستم – شما برای استفاده از این قابلیت نمی‌توانید به‌آسانی یک عکس را انتخاب کرده و دوستان و خانواده‌تان را در آن تگ کنید بلکه برای اینکه بتوانید از این ویژگی استفاده کنید نیازمند آن هستید که الگوریتم تشخیص چهره فوتوز در ابتدا چهره انسان یا حیوان را در آن عکس تشخیص بدهد.

کمپانی گوگل در راستای بهینه‌سازی گوگل فوتوز تصمیم گرفته است که قابلیت تگ دستی چهره افراد را به این نرم‌افزار بیفزاید.
 
به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، گوگل فوتوز یکی از بهترین ابزاری است که شما می‌توانید از آن برای سازمان‌دهی عکس‌هایتان استفاده کنید، اما این نرم‌افزار تا کامل شدن فاصله بسیار زیادی دارد.

یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌هایی که در گوگل فوتوز دیده نمی‌شد، امکان تگ دستی صورت افراد در تصاویر بود که از زمان جدایی این نرم‌افزار از گوگل پلاس در سال 2015 اتفاق افتاد.
با این‌ حال به نظر می‌رسد که گوگل این قابلیت را با محدودیت‌های زیادی برای گوگل فوتوز عرضه کرده است.
 
شما برای استفاده از این قابلیت نمی‌توانید به‌آسانی یک عکس را انتخاب کرده و دوستان و خانواده‌تان را در آن تگ کنید بلکه برای اینکه بتوانید از این ویژگی استفاده کنید نیازمند آن هستید که الگوریتم تشخیص چهره فوتوز در ابتدا چهره انسان یا حیوان را در آن عکس تشخیص بدهد.
البته در برخی موارد نظیر زمانی که فرد به‌صورت مستقیم به دوربین نگاه نمی‌کند، الگوریتم یادشده نمی‌تواند افراد را به‌درستی تگ کند.

 

photo

برای دسترسی به این قابلیت روی یک عکس ضربه بزنید و سپس صفحه را به بالا بکشید تا منوی جدیدی برای شما نمایش داده شود. همچنین می‌توانید روی یک عکس ضربه بزنید و سپس آیکون سه‌نقطه موجود را لمس کنید تا به همان جایگاه برسید.
اگر این قابلیت برای دستگاه شما عرضه شده باشد، می‌توانید آیکون مددی را در سمت راست سربرگ بخشPeople مشاهده کنید. لمس این آیکون به شما اجازه می‌دهد که هر برچسبی را ویرایش کنید.
 
البته همان‌طور که ذکر شد ارائه قابلیت تگ کردن چهره افراد در گوگل فوتوز هنوز کامل نیست، اما با این‌ وجود می‌توان آن را به‌عنوان قدمی در مسیر درست دانست.
ارائه این قابلیت نشان می‌دهد که گوگل تصمیم دارد که فوتوز را مثل هر نرم‌افزار دیگری با روش‌های خلاقانه پیشرفت بدهد.
برای مثال این کمپانی اخیرا قابلیتی به نام خاطرات را به این نرم‌افزار اضافه کرده است که از قالبی مانند استوری های اینستاگرام برای نمایش تصاویر قدیمی کاربران استفاده می‌کند.
 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *