تداوم تلاش مایکروسافت در جهت متقاعد کردن کاربران برای به‌روز رسانی ویندوز 10

شماران سیستم – گزارش‌های به دست آمده از AdDuplex حاکی از آن است که 29.9 درصد از تمامی کامیپوترهای مجهز به ویندوز 10 از جدید‌ترین نسخه این سیستم عامل که 20H2 نام دارد، استفاده می‌کنند. این رقم در ماه میلادی گذشته 20 درصد بوده است.

upwinn10

به نظر می‌رسد که شمار کاربرانی که از جدیدترین نسخه سیستم عامل ویندوز 10 استفاده می‌کنند هنوز بسیار کم است، و شرکت مایکروسافت در متقاعد کردن مشتریان خود به به‌روزرسانی سیستم عاملشان چندان موفق نبوده است.
 
به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی techradar، گزارش‌های به دست آمده از AdDuplex حاکی از آن است که در حال حاضر 29.9 درصد از تمامی کامیپوترهای مجهز به ویندوز 10 از جدید‌ترین نسخه این سیستم عامل که 20H2 نام دارد، استفاده می‌کنند. این رقم در ماه میلادی گذشته 20 درصد بوده است.
 
اگر چه این رقم، جهش مناسبی را در ماه اخیر نشان می‌دهد، اما هنوز بسیاری از کاربران ویندوز 10 از نسخه 2004 این سیستم عامل استفاده می‌کنند و 42.1 درصد کامیپوترها به این نسخه که در ماه مه عرضه شده است، به‌روز شده‌اند. در این میان 27.5 درصد از کامیپوترهای مجهز به ویندوز 10 هنوز از نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم عامل استفاده می‌کنند.
البته خبر امیدوار کننده این است که شمار این کاربران، روز به روز رو به کاهش است و درصد کاربرانی که از نسخه 1909 ویندوز 10 استفاده می‌کنند در یک ماه از 26.8 به 18.4 درصد کاهش داشته است.
 
اگر چه اعتقاد به لزوم تغییر به سمت نسخه‌های جدیدتر ویندوز 10 بین کاربران، کم و بیش پذیرفته شده است، اما همچنان این گمان وجود دارد که افراد برای به‌روزرسانی به نسخه‌های جدید‌تر شک و تردید دارند. دلایل زیادی برای تمایل مایکروسافت به به‌روزرسانی دستگاه‌های ویندوزی به نسخه‌های جدید‌تر این سیستم عامل وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین این دلایل آن است که کاربران با قابلیت‌های جدیدتر آشنا می‌شوند و نقص‌های سیستم عامل آنها برطرف می‌شود.

upwin102

 
علاوه بر این و از همه مهم‌تر، باید در نظر داشت که به‌روزرسانی‌های امنیتی در نسخه‌های جدید سیستم عامل‌ها گنجانده می‌شوند و همین نکات امنیتی هستند که کاربران را از تهدیدها و ویروس‌های جدید حفظ می‌کنند.
نتیجه اینکه طبعا کاربرانی که از نسخه‌های قدیمی ویندوز 10 استفاده می‌کنند بیشتر از کسانی که سیستم عامل خود را به‌روز کرده‌اند، در خطر مواجهه با این آسیب‌ها و تهدید‌ها قرار دارند.
 
همچنین سوق دادن افراد به سمت استفاده از نسخه‌های جدیدتر موجب می‌شود که مایکروسافت مجبور نباشد تا انرژی خود را صرف به‌روز نگه داشتن نسخه‌های قدیمی‌تر با عرضه وصله‌های مختلف بکند، و در عوض بتواند روی نسخه فعلی و آینده تمرکز بیشتری داشته باشد. همچنین نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز 10 به زودی به پایان خود نزدیک می‌شوند و مایکروسافت به زودی تعهدات خود برای عرضه وصله‌های مهم برای این نسخه‌ها را پایان خواهد بخشید.
 
اما سوالی که در این بین وجود دارد اینست که چرا مایکروسافت هنوز هم با سوق دادن افراد به سمت به‌روزرسانی ویندوز 10 مشکل دارد؟
پاسخ ممکن است در نیاز کاربران نهفته باشد. بسیاری از آنها تصور می‌کنند که نسخه فعلی سیستم عاملشان، تمامی نیازی که از کامپیوتر دارند را برطرف می‌کند و همین امر موجب می‌شود که هر پیامی مبنی بر تشویق برای به‌روزرسانی سیستم را نادیده بگیرند. در اینجا مایکروسافت می‌تواند با توضیح بهتر قابلیت‌ها و مزایای نسخه‌های جدیدتر و نه فقط ترساندن کاربران از عدم دریافت وصله‌های امنیتی، آنها را به آپدیت کردن دستگاهشان و انجام به‌روزرسانی‌ها ضروری تشویق کند.
 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *