تلاش فیس ‌بوک برای ساخت سیستم‌ عامل جدید

شماران سیستم – فیس‌بوک برای کاهش وابستگی به کمپانی‌هایی مانند گوگل در نظر دارد که سیستم‌عامل ویژه برند خود را تولید کند. فیکوس کرکپاتریک  به‌عنوان یکی از مدیران فیس‌بوک اعلام کرده است که محصولات سخت‌افزاری آینده این کمپانی مانند اوکولوس و پورتال از این سیستم‌عامل جدید استفاده خواهند کرد.

 

کمپانی فیس‌بوک در راستای سیاست‌های مرتبط با خودکفایی این کمپانی در نظر دارد تا سیستم عامل جدیدی را از ابتدا تولید کند.
به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، فیس‌بوک برای کاهش وابستگی به کمپانی‌هایی مانند گوگل در نظر دارد که سیستم عامل ویژه برند خود را تولید کند.
فیکوس کرکپاتریک به‌عنوان یکی از مدیران فیس‌بوک اعلام کرده است که محصولات سخت‌افزاری آینده این کمپانی مانند اوکولوس و پورتال از این سیستم عامل جدید استفاده خواهند کرد.
 این سیستم عامل از ابتدا ساخته خواهد شد و پروژه ساخت آن را نیز مارک لوکووسکی به‌عنوان مدیر سابق مایکروسافت که همزمان با سیستم عامل ویندوزNT همکاری داشت، برعهده خواهد گرفت.
البته فیس‌بوک هنوز به‌طور دقیق زمان عرضه و محصولاتی که از این سیستم عامل استفاده خواهند کرد را اعلام نکرده استالبته این اولین باری نیست که فیس‌بوک سعی داشته تا سیستم عامل ویژه خود را تولید کند.
این کمپانی پیش‌ از این نیز طرح‌های مفهومی خاصی را برای سیستم عامل‌های مختلف عرضه کرده است، اما درنهایت تصمیم بر آن شده است که از سیستم عامل اندروید استفاده کند.

facebook

 

البته تلاش‌های فیس‌بوک در ساخت سیستم عامل مختص خود را می‌توان در راستای سیاست‌های خودکفایی این کمپانی دانست.
اندرو بوسورث به‌عنوان رییس بخش واقعیت افزوده و مجازی فیس‌بوک در این رابطه اعلام کرد که: «ما واقعاً می‌خواهیم مطمئن شویم که نسل بعدی فضایی برای ما دارد. ما فکر نمی‌کنیم که بتوانیم برای اطمینان از این امر به بازار یا رقبا اعتماد کنیم و بنابراین خودمان این کار را انجام خواهیم داد
 
علاوه بر این فیس‌بوک هنوز هم ‌روی رابطه کاربری مغز کامپیوتر خود کار می‌کند.
یکی از مهندسان این کمپانی اعلام کرده است که فیس‌بوک اندازه این فناوری را از یک یخچال به دستگاهی که بتواند در دست شما جا بشود تغییر داده است. با این‌ حال هنوز 5 الی 10 سال زمان لازم است تا این فناوری به محصول نهایی تبدیل شود.
 
همچنین فیس‌بوک دستیار هوشمند خود را برای رقابت با سیری و الکسا تولید خواهد کرد.
این کمپانی حتی برای دریافت اطلاعات موتور جست‌وجویBing برای این دستیار هوشمند به مایکروسافت روی آورده است. کارهای مرتبط با این هوش مصنوعی در مقر جدید فیس‌بوک در بیرمنگام انجام خواهد شد.
  

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *