حذف پورت لایتنینگ توسط اپل ممکن است گام بعدی به سمت یک آیفون حقیقتا وایرلس باشد

شماران سیستم –   ​آیفون‌های آینده ممکن است وایرلس، بدون پورت و بدون دکمه باشند.

 

عکس: پورت لایتنینگ آیفون ایکس.

 

به گزارش شماران سیستم به نقل از cnet، جک هدفون از دوره آیفون 7 از روی آیفون‌ها محو شد، اکنون به نظر می‌رسد که نوبت به پورت لایتنینگ رسیده باشد.
 
بنا بر گزارش بلومبرگ، از قول «افرادی که با کار اپل آشنایی دارند» اما نامی از آنها نبرده است، این شرکت در صدد است که پورت لایتنینگ آیفون ایکس را حذف کند.
در حالی که قبلا شایعاتی وجود داشت که اپل می‌خواهد به جای آن ازUSB-C استفاده کند، ولی این احتمال نیز وجود دارد که کل پورت‌ها را حذف نماید.
 
این گزارش بلومبرگ با اینکه در اصل درباره چالش‌هایی که اپل در مورد شارژر وایرلسAirPower با آنها مواجه بوده منتشر شد، ولی به ارائه جزئیاتی درباره نگاه اپل به آینده‌ای بدون سیم نیز پرداخته است.

در این گزارش آمده است:
منابع آشنا با رویکردهای اپل می‌گویند که طراحان این شرکت امیدوارند که نهایتا بیشتر پورت‌ها و دکمه‌های روی آیفون، از جمله شارژر، را حذف‌کنند. در طی فرایند توسعه آیفون ایکس، اپل گزینه حذف کامل سیستم شارژ سیمی را مد نظر داشت، ولی آن را امکان‌پذیر ندانست زیرا شارژ بی‌سیم هنوز کندتر از روش‌های مرسوم بود. گنجاندن شارژر بی‌سیم در بسته آیفون‌های جدید نیز قیمت این گوشی را به طرز چشمگیری افزایش می‌داد.
 

2

 

اپل شاید به سمت تولید آیفونی عاری از هرگونه دکمه و پورت برود، که کاملا وایرلس است. ولی موانعی وجود دارند که اپل باید برای امکان‌پذیر کردن این هدف بر آنها فائق بیاید.
آیفون‌ها برای شارژ، انتقال فایل، صوت و انواع مختلف لوازم جانبی به کابل لایتنینگ متکی است. در حالی که برخی گزینه‌های جایگزین وجود دارند(مانند شارژ وایرلس، و اتصال از طریق بلوتوث یا وایفای)، همه آنها به اندازه استفاده از یک سیم سریع نیستند.
 
ایده حذف پورت لایتنینگ در بین کارابران نیز زیر سوال رفته است.
از جمله کاربری در توئیتر به نامDavid Barnard اینگونه نوشته است:
وقتی اپل فلاپی درایو (و سپس cd درایو) را از Mac ها حذف کرد،کنار آمدن با درایوهای اکسترنال آسان بود. اگر اپل کانکتور لایتنینگ را حذف کند، لازم خواهد شد که یک رابط بی‌سیم با لوازم جانبی سیمی نیز ارائه نماید(از جمله خودروی نوی من که ازcar play سیمی استفاده میکند.
 
هنوز زمانی درباره بازنشستگی احتمالی پورت لایتنینگ اعلام نشده، و اپل فعلا به این گزارش واکنشی نشان نداده است.

 
 
 
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *