حمله سایبری آمریکا به داعش

شماران سیستم – مسئولان سیستم‌های سایبری نظامی در آمریکا به‌تازگی پروژه‌ای را آغاز کرده‌اند که شامل حمله سایبری به داعش نیز می‌شود.

مسئولان سیستم‌های سایبری نظامی در آمریکا به‌تازگی پروژه‌ای را آغاز کرده‌اند که شامل حمله سایبری به داعش نیز می‌شود.

به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، به نظر می‌رسد که آمریکا حمله از طریق نیروی هوایی خود به داعش را برای شکست این گروهک تروریستی کافی نمی‌داند و به‌تازگی اقداماتی در جهت مبارزه با این گروه در سایر جبهه‌ها به عمل آورده است.

بر اساس اطلاعاتی که به‌تازگی در نشریه نیویورک تایمز منتشر شده‌اند، گروه‌های نظامی آمریکا قصد دارند تا تمرکز ویژه‌ای را برای ایجاد جنگ سایبری با دشمنان خود قرار بدهند.
بر اساس این اطلاعات، به‌زودی سامانه سایبری نیروهای نظامی آمریکا حملات الکترونیکی خود را علیه گروهک تروریستی داعش آغاز خواهد کرد تا مواضع اینترنتی این گروهک را نیز به‌مانند مواضع فیزیکی آن با آسیب روبرو سازد.

هنوز چندوچون انجام این حملات مشخص نیست زیرا اطلاعات خاصی درباره آن منتشر نشده است و به‌احتمال فراوان نیز این اطلاعات به‌راحتی به رسانه‌ها راه نخواهند یافت.

شایان‌ذکر است که نیویورک تایمز در بخشی از مقاله مربوط به این سیستم پا را از حد خود فراتر نهاده و این سیستم را مناسب مبارزه سایبری با داعش، کره شمالی و ایران دانسته است که قرار دادن نام ایران در کنار یک دیکتاتوری بزرگ و یک گروهک تروریستی اقدامی توهین‌آمیز و ناشایست به‌حساب می‌آید.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *