درگیری سنای آمریکا و شهروندان این کشور در زمینه امنیت اطلاعات

شماران سیستم – به نظر می‌رسد ماجراهای مربوط به مجادله دولت‌ها و مردم در زمینه امنیت اطلاعات با زورگویی مقامات قانونی کشورهایی مانند آمریکا همراه شده است زیرا مجلس سنای آمریکا به‌تازگی و به ‌طور علنی اعلام کرده است که امنیت سایبری افراد ربطی به آنها ندارد.

به نظر می‌رسد ماجراهای مربوط به مجادله دولت‌ها و مردم در زمینه امنیت اطلاعات با اعمال زور مقامات قانونی کشورهایی مانند آمریکا همراه شده است زیرا مجلس سنای آمریکا به‌تازگی و به‌طور علنی اعلام کرده است که امنیت سایبری افراد ربطی به آنها ندارد.

به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، مبحث امنیت اطلاعات در دنیای امروز از دو دیدگاه کاملا متفاوت دنبال می‌شود و از یک‌سو کاربران به دنبال کسب امنیت بیشتر بوده و از سوی دیگر نهادهای امنیتی کشورها به دنبال در هم شکستن این حریم هستند.

شاید بتوان مشهورترین و جنجالی‌ترین نمونه در این زمینه را پرونده بین اف‌بی‌آی و اپل دانست که در چند ماه اخیر به تیتر یک بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شده است.
حال مجلس سنای آمریکا در این میان خود را از ماجرا کنار کشیده و اصطلاحا توپ را به زمین مردم این کشور انداخته است. به‌ این‌ ترتیب به نظر می‌رسد که مردم آمریکا نتوانند بر روی حمایت قانونی از امنیت اطلاعات خود حساب باز کنند.

در جلسه ویژه‌ای که سنای آمریکا در این زمینه برگزار کرده بود، عملا نتیجه حاصله برای بسیاری ناامیدکننده بود و نتیجه نهایی اعلام شده به‌صورت مختصر این بود که امنیت کاربران به این مجلس ارتباطی ندارد.

به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که راه برای مجادله‌های بیشتر مابین شرکت‌های فناوری و نهادهای امنیتی باز شده است زیرا مجلس سنا حفظ امنیت را وظیفه شرکت‌های فناوری می‌داند و از سوی دیگر سایر نهادهای دولتی در این کشور به دنبال نقض امنیت تامین شده توسط همین شرکت‌ها هستند که مسلما تضادی غیرقابل‌هضم است.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *