دفاع زاکر برگ از فیس ‌بوک

شماران سیستم – مارک زاکر برگ معتقد است که 99 درصد از محتوای شبکه اجتماعی فیس‌بوک ، اصل هستند ولی این امر باحقایق منتشر شده در زمینه انتخابات آمریکا در تضاد است.مارک زاکربرگ معتقد است که ۹۹ درصد از محتوای شبکه اجتماعی فیس‌بوک، اصل هستند، هرچند بنظر می‌رسد این امر با حقایق منتشر شده در زمینه انتخابات اخیر آمریکا در تضاد است که برخی انتقادات تحلیلگران را  برانگیخته است.

به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، انتخابات کشور آمریکا بر روی عملکرد بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری تاثیر مستقیم گذاشته است و در این میان حتی برخی از شرکت‌ها به حمایت مستقیم از کاندیدای خاص متهم شده‌اند.

در این میان بسیاری معتقدند که فیس‌بوک بدلیل وسعت و فرگیری در میان شبکه‌های اجتماعی، نقشی بزرگ در شکل‌دهی نتایج انتخابات آمریکا ایفا کرده است و با صدور مجوز انتشار اخبار، بدون بررسی صحت آنها، اجازه تخریب کاندیداها را صادر کرده است.

92

با تمامی این تفاسیر مارک زاکربرگ با رد این این تحلیل‌ها معتقد است که این ادعاها کاملا دروغین هستند و شبکه اجتماعی فیس‌بوک، محلی برای دریافت اطلاعات دقیق و صحیح است.

زاکربرگ مدعی شده است که اطلاعات موجود در فیس‌بوک تا میزان ۹۹ درصد حقیقی هستند و این شبکه اجتماعی با انتشار اخبار کذب مبارزه می‌کند.

با این‌ وجود نمی‌توان چندان به گفته زاکربرگ اعتماد داشت زیرا عملا با سرک کشیدن در این شبکه اجتماعی می‌توان هزاران لینک به سایت‌های غیر معتبر را مشاهده کرد که توسط میلیون‌ها کاربر مورداستفاده قرار می‌گیرند.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *