دولت آمریکا درگوشی همه کاربران جاسوسی می‌کند


دولت آمریکا درگوشی همه کاربران جاسوسی می‌کند

روزنامه آلمانیDer Spiegel با انتشار گزارشی توضیح داد که سازمان امنیت ملی آمریکا امکان دسترسی به لیست شماره ‌تلفن‌ها، تماس‌های برقرار شده، پیامک‌های ارسال و دریافتی و همچنین موقعیت جغرافیایی کاربران را دارد.

آژانس امنیت ملی آمریکا(NSA) قادر است بدون اطلاع کاربران وارد گوشی‌های هوشمند آیفون، بلک‌بری و اندروید شود و روی بیشتر گوشی‌های هوشمند امروزی که در بازار جهانی فروخته می‌شوند، به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی پیدا کند.
به گزارش شماران سیستم، روزنامه آلمانی Der Spiegel با انتشار گزارشی توضیح داد که سازمان امنیت ملی آمریکا امکان دسترسی به لیست شماره‌ تلفن‌ها، تماس‌های برقرار شده، پیامک‌های ارسال و دریافتی و همچنین موقعیت جغرافیایی کاربران را دارد.
در اسناد منتشر شده از سوی این سازمان اعلام نشده است که NSA به صورت گسترده و جمعی گوشی‌های کاربران را مورد بررسی قرار می‌دهد و بر این اساس می‌توان گفت که این تکنیک برای بررسی تک‌تک گوشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
روزنامه Der Spiegel گزارش خود را مبتنی بر اسناد فوق محرمانه سازمان امنیت ملی آمریکا منتشر کرده است. گزارش این روزنامه چند روز پیش از تصمیمات نهایی وزارت دادگستری آمریکا در این زمینه منتشر شده است. این وزارتخانه قصد دارد صدها صفحه از اطلاعات مربوط به فعالیت‌های دولت آمریکا در این زمینه منتشر کند.
روزنامه Der Spiegel ادعا می‌کند که به اسناد فوق محرمانه داخلی سازمان NSA دسترسی پیدا کرده است و بر اساس این اسناد مشخص شده که ستاد ارتباطات دولت بریتانیا(GCHQ) نیز در این زمینه اقداماتی را انجام داده است.
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *