رفع یک آسیب‌پذیری امنیتی فعال با عرضه iOS 14.4.2

شماران سیستم – سیستم عامل iOS همیشه به امنیت بالای خود مشهور بوده است ولی این امر به این معنی نیست که این سیستم عامل بدون مشکلات امنیتی خاص خودش است و به تازگی یکی از این مشکلات حل شده است.

ios14

سیستم عامل مشهور شرکت اپل یعنی iOS همیشه به امنیت بالای خود معروف بوده است، و شاید آن وجه تمایز آن با رقبای خود بوده است، که برگ برنده‌ای در بازار رقابت نیز به شمار می‌رود.
ولی البته این امر به این معنی نیست که این سیستم عامل بدون مشکلات امنیتی است و همواره دارای حاشیه امن است، بلکه این پلتفرم نیز معضلات خاص خودش را داشته و دارد، ولی به تازگی یکی از این مشکلات حل شده است.
 
به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، حل شدن مشکلات امنیتی معمولا با کمک پچ به‌روزرسانی سیستم عامل و دانلود و نصب آن قابل انجام است.
بر اساس گزارش رسمی شرکت اپل، یک به‌روزرسانی امنیتی جدید برای سیستم عامل همراه این شرکت منتشر شده است که توانسته یکی از نقاط ضعف امنیتی این سیستم عامل را رفع نماید.
 
بر اساس اعلام رسمی شرکت اپل، اخیرا نسخه جدیدی از سیستم عامل iOS با کد iOS 14.4.2 به مخاطبان عرضه شده و قرار است تا مشکلات امنیتی پرمخاطره‌ای را که بر روی این سستم عامل یافته شده را رفع کند.
گفته شده این رخنه امنیتی، به مهاجمان اجازه می‌داد تا بتوانند از طریق سایت‌هایی که کاربر بر روی سیستم خود باز کرده است، اطلاعات او را به سرقت ببرند.

ios14.4

 
البته شرکت اپل اطلاعات و جزئیات بیشتری درباره این رخنه امنیتی منتشر نکرده است، و مهم‌تر اینکه هنوز مشخص نیست که آیا هکرها توانسته‌اند تا از این رخنه استفاده کنند، یا اینکه اپل قبل از خطرناک شدن توانسته تا این وصله را عرضه کند.
 
اپل در بیانیه خود به صورت رسمی اعلام کرده است که پیشنهاد می‌کند کاربرانی که اطلاعات این به‌روزرسانی را به صورت خودکار دریافت نکرده‌اند، بهتر است به صورت دستی برای دانلود  و نصب کردن آن اقدام کنند.
 
گفتنی است علاوه بر نسخه جدید سیستم عامل همراه iOS 14.4.2 همچنین شاهد عرضه چند به‌روزرسانی دیگر نیز هستیم، از جمله اپل برای سیستم عامل ساعت هوشمند خود نسخه 7.3.3 از watchOS را عرضه کرده و نسخه جدید ارائه شده برای سیستم عامل مک با کد macOS 11.2.3 به مخاطبان ارائه گشته است.
 
بدین ترتیب انتظار می‌رود با به‌رورسانی تازه، مشکل این آسیب‌پذیری پرمخاطره رفع شده باشد.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *