رقابت گوگول و موزیلا در ارائه به‌روزرسانی ۴ هفته‌ای برای مرورگرها

 

شماران سیستم – این غول‌های بزرگ فناوری برنامه‌ریزی‌های بسیار ویژه برای عرضه نسخه‌های پایدار از مرورگرهای خود را ارائه کرده‌اند که به رقابت‌های بسیار جالبی برای ارائه خدمات تبدیل شده است.

4v

شرکت‌های بزرگ ارائه دهنده مرورگر وب با یک روال بسیار جذاب و جالب از رقابت روبرو شده‌اند که به موجب آن شاهد عرضه به‌روزرسانی‌های منظم برای مرورگرهای وب هستیم.
 
به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی arnnet، این غول‌های بزرگ فناوری برنامه‌ریزی‌های بسیار ویژه برای عرضه نسخه‌های پایدار از مرورگرهای خود را ارائه کرده‌اند که به رقابت‌های بسیار جالبی برای ارائه خدمات تبدیل شده است.
 
گوگل برنامه‌های خود را برای رقابت و برابری با رقیب اصلی‌اش در زمینه مرورگرهای وب یعنی موزیلا اعلام کرده و مشخص ساخته‌ است که این شرکت نیز مانند رقیب خود قرار است تا هر چهارهفته یک بار یک به‌روزرسانی پایدار برای مرورگر وب گوگل کروم عرضه کند.
 
آلکس مینیر به عنوان مدیر پروژه فنی عملیاتی گوگل کروم درباره این موضوع در بلاگ کرومیوم این چنین نوشت: «از آنجایی که روال تست و عرضه ما برای کروم بهبود پیدا کرده است، به صورت منظم به‌روزرسانی‌های  هفتگی امنیتی را برای بهبود فاصله بین وصله‌هایمان ایجاد کردیم. به این ترتیب مشخص شده است که ما می‌توانیم چرخه عرضه خود را کوتاه‌تر کرده و قابلیت‌های جدید را به صورت سریع‌تری ارائه کنیم.»

4week

 
دلیل اصلی گوگل برای این برنامه‌ریزی زمانی به صورت واضحی شبیه برنامه‌ریزی اعلام شده از سوی موزیلا است. البته موزیلا در تابستان 2019 این موضوع را به صورت رسمی اعلام کرده بود و برای نزدیک به یک سال و نیم از حریف خود جلوتر بوده است.
 
البته موزیلا نیز بیکار ننشسته است و مقامات این شرکت نیز بر روی برنامه‌های خود برای بهبود شرایط موزیلا تاکید داشتند.
با این حال سوال اصلی این است که ضلع سوم رقاب بین این شرکت‌ها  یعنی مایکروسافت و مرورگر اج چه کاری در این باره خواهد کرد؟
 
مایکروسافت اج نیز درست مانند کروم بر روی کرومیوم متن باز تمرکز کرده است ولی هنوز هیچ برنامه رسمی و ویژه‌ای از سوی این شرکت اعلام نشده است و به همین دلیل نیز پیش‌بینی می‌شود که این شرکت به زودی برنامه‌هایی برای رقابت در این رده را اعلام کند.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *