سرمایه‌گذاری کلان فیس بوک در بخش مسکن دره سیلیکون

 

شماران سیستم – سرمایه‌گذاری این شرکت نه تنها باعث بازگشت این هزینه به شکل شغل ‌های تخصصی در دره سیلیکون ،خواهدبود ،بلکه باعث می‌شود سایر بزرگان منطقه مانندگوگل و اپل نیز در راستای حل این مشکل اقدامی انجام دهند.
شبکه اجتماعی فیس‌بوک، با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری به همسایگان خود در دره سیلیکون(Silicon Valley) کمک می‌کند صاحب خانه شده و یا بتوانند در بازار گران قیمت این روزها، خانه خود را نگه دارند. بدین ترتیب غول شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های خود را در حوزه‌های جدید گسترش می‌دهد.
به گزارش شماران سیستم به نقل از CNET، اگر راجع به صنعت خانه‌سازی در سان فرانسیسکو اطلاعی هرچند اندک داشته باشید، حتما متوجه این موضوع هستید که این صنعت تا چه اندازه گران قیمت می‌باشد.
خانه‌هایی که ۴۰ سال پیش در منطقه‌هایی نزدیک به دفاترشرکت‌های گوگل (Google) و اپل (Apple) قیمتی نزدیک به ۳۰ هزار دلار داشتند، امروزه با قیمت‌های چند میلیون دلاری خرید و فروش می‌شوند.
شرکت فیس‌بوک که تقریبا در وسط دره سیلیکون واقع شده است، به تازگی اعلام کرد که مبلغی معادل ۲۰ میلیون دلار را برای افزایش تولید و حفاظت از خانه‌های قابل خرید، سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
اما تامین خانه تنها قسمتی از هدف سرمایه‌گذاری این شرکت بزرگ است. میزان ۶۰۰ هزار دلار از این مبلغ صرف آموزش تخصصی شغل به افراد در زمینه‌های علوم پایه، فناوری، مهندسی و ریاضیات خواهد شد.
فیس‌بوک همچنین خاطر نشان کرد که مبلغی معادل ۵۰۰ هزار دلار را برای کمک به اجاره‌نشین‌های این منطقه که دچار مشکلات تصرف ملک و سوء استفاده‌ی صاحب‌خانه هستند، هزینه خواهد کرد.
دفتر اصلی شرکت فیسبوک در منلو پارک کالیفرنیا ( Menlo Park )، در منطقه‌ای ثروتمند واقع شده است و با دیگر مکان‌های این منطقه متفاوت است. مثلاً، کارلوس مارتینز، مدیریت شهر پالو آلتو (Palo Alto) ، این منطقه را این گونه توصیف کرده است: تعداد زیادی از ساکنان ما در نقطه‌‌ای بحرانی برای پرداخت اجاره بهای خود هستند. این خانواده‌ها تنها کافی است تا مبلغی را برای مداوای کودک خود و یا بر روی اتومبیل خراب شده‌ی خود هزینه کرده تا بخاطر عدم پرداخت اجاره، خانه خود را از دست بدهند.
شرکت فیس‌بوک با سرمایه گذاری خود بر روی چنین قسمت‌هایی سهم خود را به عنوان یکی از غول‌های این منطقه، انجام خواهد داد. سرمایه‌ گذاری این شرکت نه تنها باعث بازگشت این هزینه به شکل شغل‌های تخصصی در دره سیلیکون، خواهد بود، بلکه باعث می‌شود سایر بزرگان منطقه مانند گوگل و اپل نیز در راستای حل این مشکل اقدامی انجام دهند.

10 1

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *