قابلیت جدید گوگل برای آسان‌سازی رفت و آمد معلولان

شماران سیستم – به‌روزرسانی اخیر گوگل مپس می‌تواند خبر خوشی برای افراد ویلچرنشین باشد.
 

سرویس نقشه گوگل که از پرکاربردترین خدمات این شرکت است، به قابلیت جدید و جالبی مجهز شده که می‌تواند رفت‌وآمد را برای افراد معلول و یا والدینی که کودک خود را با کالسکه جابجا می‌کنند، آسان نماید.

این ویژگی که wheelchair accessible نام دارد فعلاً در شش کلان‌شهر در کشورهای مختلف جهان راه‌اندازی شده است.

به گزارش شماران سیستم به نقل از وبلاگ گوگل، اطلاعات مربوط به مسیرهای مناسب تردد ویلچر بطور معمول به آسانی پیدا نمی‌شود، ولی این سرویس جدید می‌تواند مشکل تردد افراد معلول را تا حدودی برطرف نماید تا این افراد بدون نیاز به بالا یا پایین رفتن از پله‌ها و برخورد با هر مشکل دیگری، به راحتی به مقصد خود برسند.

 

برای استفاده از این قابلیت کافی است پس از تعیین مبدا و مقصد روی نقشه و انتخاب گزینه Directions، بخش حمل و نقل عمومی را انتخاب کنید و سپس در آن قسمت گزینه wheelchair accessible را برگزینید تا گوگل مسیر ویژه جهت رفت و آمد با ویلچر را برای شما مشخص کند.

بر طبق آمار سازمان ملل، یک میلیارد نفر یا حدود 15 درصد از جمعیت جهان با نوعی از معلولیت زندگی می‌کنند.

 

شهرهای تحت پوشش عبارتند از لندن، نیویورک، توکیو، مکزیکو سیتی، بوستون و سیدنی.

گوگل اعلام کرده: «ما منتظریم در ماه‌های آینده، با کمک و همکاری آژانس‌های حمل و نقل بتوانیم مسیرهای مناسب بیشتری برای تردد افراد معلول را به نقشه اضافه کنیم.»

به گزارش سایت ماشابل، سازمان حمل و نقل برای همه (Transport for All) در لندن از این ایده گوگل استقبال کرد ولی در عین حال خاطرنشان کرده است که میزان موفقیت این طرح به دقیق بودن داده‌های گوگل بستگی دارد.

در پایان باید یادآور شد که این قابلیت جدید گوگل فقط برای معلولان نیست، بلکه همه افرادی که کالسکه کودک یا چرخ دستی خرید همراه خود دارند می‌توانند از آن استفاده کنند تا راحت تر و بدون دردسر به مقصد خود برسند.
 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *