مایکروسافت اج سرانجام برای لینوکس عرضه خواهد شد

شماران سیستم –  بالاخره به‌زودی نسخه باز طراحی شده و مبتنی بر کروم مرورگر اج برای سیستم‌عامل لینوکس عرضه خواهد شد. با این ‌حال، این نسخه فعلا به‌صورت پیش‌نمایش بوده و تنها برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌شود.

کمپانی مایکروسافت بالاخره تصمیم دارد تا در ماه آینده نسخه پیش‌نمایش مرورگر اج برای توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل لینوکس عرضه کنند. به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، بالاخره به‌زودی نسخه بازطراحی شده و مبتنی بر کروم مرورگر اج برای سیستم عامل لینوکس عرضه خواهد شد.

با این‌ حال، این نسخه فعلا به‌صورت پیش‌نمایش بوده و تنها برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌شود. کاربران می‌توانند در زمان عرضه این نسخه از مرورگر اج، آن را از طریق وب‌سایت Edge Insider یا با استفاده از مدیریت بسته لینوکس برای سیستم‌ عامل لینوکس خود دانلود کنند. مرورگر اج برای لینوکس مانند نسخه مک و ویندوز این نرم‌افزار از موتور جست‌وجوی مورد استفاده در گوگل کروم استفاده خواهد کرد. حتی افزونه‌های کروم نیز برای این سیستم‌ عامل عرضه خواهند شد.

 

با این ‌حال، قابلیت‌های امنیتی اج نسبت به کروم بیشتر است و شما می‌توانید به‌صورت مستقیم روی وب‌سایت‌هایی که رفتار وب گردی شما را ردیابی می‌کنند کنترل داشته باشید. همچنین قابلیت‌های دیگری از قبیل بخش Collections برای سازمان‌دهی اطلاعات در دنیای وب برای کاربران این مرورگر ارائه شده است که مسلما برای این کاربران مفید خواهد بود. شرکت مایکروسافت با عرضه مرورگر اج برای لینوکس به‌صورت واضح سعی دارد تا توسعه‌دهندگان و سایر کاربران فنی را به خود جلب کند. با این ‌وجود، رقبایی نظیر فایرفاکس و براوو که کاملا متن‌باز بوده و به‌خوبی سازمان‌دهی شده‌اند کار را برای اج بسیار دشوار کرده‌اند.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *