مایکروسافت گاوصندوق شخصی وان درایو را برای حفظ امن داده‌ ها معرفی کرد

شماران سیستم –  مایکروسافت در ابتدای سال جاری اعلام کرد که با ارائه بخشی برای فایل‌های شخصی که توسط روش‌های شناسایی مختلفی ایمن شده است، قصد دارد که امنیت سرویس وان درایو را بالاتر ببرد. در آن زمان این قابلیت تنها برای کاربران کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزلند فعال بود اما هم‌اکنون به سراسر جهان عرضه شده است.

 

 

کمپانی مایکروسافت به‌تازگی قابلیت ذخیره امن فایل‌ها در بخش حفاظت‌شده وان درایو را برای کاربران سراسر جهان عرضه کرده است.
 
به کزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، مایکروسافت در ابتدای سال جاری اعلام کرد که با ارائه بخشی برای فایل‌های شخصی که توسط روش‌های شناسایی مختلفی ایمن شده است، قصد دارد که امنیت سرویس وان درایو را بالاتر ببرد.
در آن زمان این قابلیت تنها برای کاربران کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزلند فعال بود اما هم‌اکنون به سراسر جهان عرضه شده است.
تمامی کاربران وان درایو هم‌اکنون به بخش حفاظت‌شده‌ای برای ذخیره فایل‌های خصوصی مانند کپی‌های دیجیتال پسورد یا اطلاعات بیمه‌شان دسترسی دارند.
این کاربران برای دسترسی به فایل‌هایی که در این بخش ذخیره‌شده‌اند نیازمند تائید هویت با استفاده از اثرانگشت، تشخیص چهره، پین کد یا کدی هستند که با ایمیل یا پیامک به آنها ارسال می‌شود.

 

personalvault

 

علاوه بر این کاربران می‌توانند اسناد خود را به‌صورت مستقیم با عکاسی از آنها در این بخش ذخیره کنند و به‌این‌ترتیب از بخش‌های ناامن‌تر تلفن همراه خود نظیر برنامه دوربین دوری کنند.
زمانی که کاربران از این بخش ایمن که با نام Personal Vault (گاوصندوق شخصی) شناخته می‌شود دور بشوند، این بخش به‌صورت خودکار قفل می‌شود و کاربر برای ورود به آن نیازمند تائید هویت مجدد است.
 همچنین زمانی که فایل‌های ذخیره شده در  Vault با ویندوز همگام می شوند در قسمت رمزگذاری شده Bitlocker هارد درایو ذخیره می شوند.همچنین برای اشتراک‌گذاری این دسته از فایل‌ها نیز محدودیت‌هایی وجود دارد.

شما هم‌اکنون برای دسترسی به بخش Personal Vault  می‌توانید نرم‌افزار وان درایو را بازکرده و روی آیکون گاوصندوق بانکی ضربه بزنید.
​​​​​​​کاربرانی که از برنامه‌های رایگان یا 100 گیگابایتی وان درایو استفاده می‌کنند می‌توانند حداکثر 3 فایل را در این بخش ذخیره کنند. همچنین تعداد فایل‌های مجاز برای ذخیره در کاربران آفیس 365 شخصی و آفیس 356 خانگی نامحدود است.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *