معرفی نرم ‌افزار جدید ریکاوری ویندوز برای بازگرداندن اطلاعات پاک شده

شماران سیستم –  مایکروسافت به‌تازگی نرم‌افزار ریکاوری جدیدی را عرضه کرده است که به در هنگام پاک شدن تصادفی یک فایل مهم یا خراب شدن داده روی دیسک، فلش یا کارت حافظه به کار می‌آید.

 

مشکل آسیب دیدن فایل‌ها، و یا حذف اتفاقی و تصادفی آنها همواره یکی از معضلات همیشگی کاربران است، مشکلی که به ویژه در سیستم عامل ویندوز با توجه به قدمت و فراگیری آن، همواره گریبانگیر کاربران است.

اما شرکت مایکروسافت به‌تازگی نرم‌افزاری را عرضه کرده است که با استفاده از آن می‌توانید فایل‌های پاک شده یا تخریب شده را ریکاوری کنید و آنها را مجددا مورد استفاده قرار دهید.

به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی neowin، مایکروسافت به‌تازگی پکیج نرم‌افزار ریکاوری جدیدی را عرضه کرده است که به هنگام پاک شدن تصادفی یک فایل مهم یا خراب شدن داده روی دیسک، فلش یا کارت حافظه به کار می‌آید و مشکل را رفع می‌کند.

نرم‌افزار مزبور یعنی Windows File Recovery در واقع یک ابزار خط فرمان است که در قالب نرم‌افزاری گردآوری شده است. گفتنی است این نرم‌افزار، گزینه‌های ریکاوری زیادی را دربر می‌گیرد که تمامی فایل‌ها از قبیل عکس‌ها، اسناد، ویدیوها و نیز فایل‌های سیستمی مختلف ازجمله NTFS، FAT، exFAT و ReFS در آن جای دارند.

همچنین تجربه خط فرمان این نرم‌افزار نشان می‌دهد که بیشتر برای مدیران سیستم طراحی شده است و کار بر آن، نیاز به کمی مهارت دارد. شما در سه حالت Default، Segment و Signature می‌توانید برای ریکاوری کردن فایل‌هایتان از این نرم‌افزار استفاده کنید.

اگر فایل‌هایی که به دنبال آن هستید اخیرا پاک شده‌اند، مایکروسافت استفاده از حالت Default را برای سیستم فایل NTFS پیشنهاد داده است.

 

 recowin

علاوه بر این، اگر فایلی که به دنبالش هستید مدتی پیش پاک شده است یا پس از فرمت کردن یک دیسک یا تخریب شدن دیسک حافظه از نرم‌افزار Windows File Recovery استفاده می‌کنید، باید ابتدا از حالت Segment و سپس از حالت Signature استفاده کنید.

همچنین پیشنهاد می‌شود که برای انواع فایل‌های پشتیبانی شده روی FAT، exFAT و ReFS از حالت Signature استفاده کنید. شایان ذکر است که استفاده از نرم‌افزار Windows File Recovery به ویندوز نسخه 10 ساخت 19041 به بعد نیازمند است و به‌صورت رایگان برای دانلود در مایکروسافت استور قرار داده شده است . البته باید به یاد داشته باشید که این نرم‌افزار از ریکاوری حافظه ابری پشتیبانی نمی‌کند.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *