موزیلا آماده عرضه وی پی ان مخصوص خود به صورت نسخه بتا

شماران سیستم – این شبکه خصوصی مجازی یا وی پی ان قرار است تا بر روی دستگاه‌های میزبان سیستم عامل‌هایی مانند ویندوز 10، کروم و اندروید قابل استفاده باشد.

شرکت موزیلا از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که بر روی یک ساختار وی‌ پی ان منحصر به فرد و مستقل برای فایرفاکس کار می‌کند و اخبار منتر شده خبر از ورود این فناوری به مرحله تست بتا می‌دهند.
 
به‌ گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، این شبکه خصوصی مجازی یا وی پی ان قرار است تا بر روی دستگاه‌های میزبان سیستم عامل‌هایی مانند ویندوز 10، کروم و اندروید قابل استفاده باشد.
 
در حقیقت این فناوری به دو طریق قابل دست‌یابی خواهند بود که روش نخست استفاده از یک افزونه رایگان برای مرورگر فایرفاکس خواهد بود.
 
روش دوم شامل استفاده از نرم‌افزار مستقلی است که با قیمت اشتراک ماهانه 4.99 دلار برای کاربران قابل دسترسی خواهد بود و هر دو روش بر روی تمامی سیستم‌های عامل میزبان قابل دسترسی خواهند بود.

 

mozi

سرورهای این وی‌ پی ان از کشور سوئد پشتیبانی خواهند شد و شرکت سوئدیMullvad منابع اصلی این وی پی ان را برای کاربران خدمات موزیلا مهیا خواهد ساخت.

همچنین یک روش پرمیوم برای دستیابی به این فناوری وجود دارد که به کمک آن می‌توان بدون ثبت هیچگونه رد و اثری از فعالیت‌های کاربر، از این وی پی ان استفاده کردمعلوم نیست مدت زمان این عرضه بتا چه اندازه به طول خواهد انجامید و موزیلا هنوز برنامه خود برای عرضه نسخه اصلی و نهایی را اعلام نکرده است.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *