نخستین ساعت هوشمند جهان برپایه لینوکس

شماران سیستم – کمپانی کوچک پاین در طی سال‌های اخیر تمرکز اصلی خود را بر ساخت لپ‌تاپ‌ها گذاشته است ولی این بار تصمیم دارد که ساعت هوشمند ویژه‌ای را به بازار عرضه کند که ویژگی‌های اصلی آن مانند متن‌باز بودن سیستم‌عامل برای توسعه‌دهندگان بسیار مفید است.

 

 

 ساعت‌های هوشمند مبتنی بر لینوکس ر طی این سال‌ها موفق زیادی کسب نکرده‌اند، اما کمپانی پاین (Pine) تصمیم دارد که این وضعیت را تغییر داده و اولین ساعت هوشمند متن‌باز جهان بر پایه لینوکس را به بازار عرضه کند.
 
به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، کمپانی کوچک پاین در طی سال‌های اخیر تمرکز اصلی خود را بر ساخت لپ‌تاپ‌ها گذاشته است، ولی این بار تصمیم دارد که ساعت هوشمند ویژه‌ای را به بازار عرضه کند که ویژگی‌های اصلی آن مانند متن‌باز بودن سیستم‌ عامل برای توسعه‌دهندگان بسیار مفید است.
البته نکته جالب اینجاست که پاین همچنین برای ساخت سیستم عاملی همتراز با WearOS تلاش می‌کند و اولین ثمره آن هم در این ساعت هوشمند لینوکسی دیده شده است.

این ساعت که تایم پاین نام دارد به سیستم عامل ARM Mbed یا FreeRTOS مجهز خواهد بود که برای همراهی برای ساعت‌های هوشمند لینوکس طراحی شده‌اند.

 

smartwatch

 

طرح اولیه ارائه شده از پاین تایم طراحی ویژه‌ای را به نمایش در‌نمی‌آورد و به نظر می‌رسد که این کمپانی تمرکز اصلی خود را روی نرم‌افزار این ساعت هوشمند 25 دلاری گذاشته است.
قاب و بند این ساعت مانند ساعت‌های دیگر است و طراحی ویژه‌ای ندارد، اما نرم‌افزار به‌کار رفته در آن خلاقیتی جدید است که توجه توسعه‌دهندگان را به خود جلب می‌کند.
البته قابلیت‌های این ساعت هوشمند رده پایین با هواوی واچ 2 یا تیک واچ پرو قابل قیاس نیست و احتمالا تنها از ویژگی‌هایی نظیر نمایش ضربان قلب و بلوتوث پشتیبانی خواهد کرد.
اما متن‌باز بودن ویژگی اصلی این ساعت هوشمند است.
کمپانی پاین ساخت پاین تایم را به‌عنوان پروژه جانبی عنوان می‌کند و هنوز تاریخ عرضه آن را مشخص نکرده و اطلاعات ذکرشده را روی اکانت توییتر خود درج کرده است.
با این‌ حال استقبال کاربران از این ساعت هوشمند بسیار بالا بوده است و احتمال عرضه آن در آینده‌ای نزدیک زیاد است.
  

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *