نظر سازمان سیا در مورد عملکرد آنتی‌‌ویروس‌ها

شماران سیستم – ۸۰۰۰ صفحه از اطلاعات هک سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، به تازگی توسط ویکی‌لیکس منتشر شد. در بین این صفحات، اطلاعات چند آنتی ویروس معروف هم بود.

 

 

هکرها بتازگی اعلام کردند که مطابق نشانه‌هایی که از شرکت‌های آنتی‌ویروس در دست دارند، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سی.آی.ای(سیا)، از وجود نقص و اشکال در محصولات این شرکت‌ها آگاهی کامل داشته است.
بنظر کارشناسان، اطلاعاتی که توسط ویکی‌لیکس منتشر شده است، سیستماتیک و ساختارمند نیست و به همین خاطر، نمی‌توان به صورت قطعی تشخیص داد که کدام‌ آنتی‌ویروس قابل اطمینان است.

 

9

به گزارش شماران سیستم به نقل از تاپ‌تک نیوز، پست‌های منتشره نشان می‌دهد که جاسوسان سایبری همیشه و در همه حال، در مورد نرم‌افزارهای امنیتی که به طور معمول مورد استفاده قرار می‌گیرد، اغراق و افراط نمی‌کنند و گاهی حقایق را بیان می‌کنند.
به نظر می‌رسد که سیا، راه حل کومودو را به عنوان یک رهبر جهانی در زمینه راه حل‌های امنیت سایبری، تأیید می‌کند.

یکی از هکرهای سیا می‌گوید: «این آنتی ویروس، بیش از حد حساس است و هر چیزی را که ببیند به عنوان ویروس می‌شناسد، تا زمانی که کاربر، این روند را متوقف کند.»
این هکر افزوده است: «چیزی که باید بدانید، این است که آنتی‌ویروس خود را به کومودو ۶ ارتقاء ندهید. این نسخه، حساسیت مناسبی ندارد.»

ملیح عبدوالهایوقلو، مدیر اجرایی کومودو، با تأکید بر بخش اول گزارش سیا، به عملکرد مناسب آنتی‌ویروس خود افتخار کرده و طی بیانیه‌ای اذعان داشت: «آسیب‌پذیری که سازمان سیا در مورد کومودو ۶ بیان شده، منسوخ شده است. کومودو ۶ در سال ۲۰۱۳ منتشر شده بود، در حالی که ورژن جدید کومودو در ماه ژانویه منتشر شد و افراد از این ورژن استفاده می‌کنند که هیچ ایرادی ندارد.»

همچنین مطابق نظرات کارشناسان فنی-امنیتی، "کسپرسکی لب"، هر چند یکی از بهترین آنتی‌ویروس‌های جهان است، اما نمی‌تواند از شما در برابر حملات سازمان سیا محافظت کند.
مطابق نظرات هکرها، «ما از طریق اشکالی که در کدهای این آنتی‌ویروس وجود داشت، توانستیم به این نرم‌افزار، نفوذ کنیم.»

البته یوجین کسپرسکی، بنیان‌گذار شرکت کسپرسکی، با رد این نظر، در یک پیام توییتری اظهار داشت: «اشکالی که در گزارش سیا منتشر شده، سال‌ها پیش رفع شده است!»
8

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *