هشدار برای گسترده ‌تر شدن آسیب‌ های حملات DdoS

شماران سیستم – افزایش تعداد دستگاه‌های مرتبط با حوزه اینترنت اشیا از مهم‌ترین اتفاقاتی بوده است که افزایش تعداد حملات DDoS را باعث شد.
مرکز Akami هشدار داد حملات سایبری DDoS با وسعت و گستره بالا در حال افزایش هستند و این حملات می‌توانند بیش از هر زمان دیگر خرابی‌ها و مشکلات بزرگ را ایجاد کنند.

به گزارش شماران سیستم به نقل از اینکوئیرر، شرکت Akami در فصل سوم سال ۲۰۱۶ میلادی یک بررسی امنیتی جهانی انجام داده است. این شرکت در گزارش پایانی بررسی مزبور اعلام کرد که اگرچه در سه فصل ابتدایی سال ۲۰۱۶ تعداد حملات DDoS افزایش نیافته است، ولی وسعت و گستردگی آنها در هر یک از حملات بیشتر شده است و به عبارت دیگر می‌توان گفت هر کدام از این حملات با دایره وسیع‌تر، به سیستم‌ها آسیب می‌رسانند.

12

 

این مرکز اعلام کرد افزایش تعداد دستگاه‌های مرتبط با حوزه اینترنت اشیا از مهم‌ترین اتفاقاتی بوده است که افزایش تعداد حملات DDoS را باعث شد.

مرکز Akami اعلام کرد در فصل دوم سال جاری میلادی ۱۲ حمله اصلی DDoS در جهان گزارش شد که این رقم در فصل سوم به ۱۹ عدد رسید و البته میزان پهنای باندی که طی این حملات اشغال شد تا ۱۰۰ گیگابایت در ثانیه افزایش یافت.

حمله به سایت اینترنتی «برایان کرِبس» یکی از روزنامه‌نگاران مشهور بریتانیایی در فصل سوم امسال بزرگترین حمله DDoS بود که باعث شد سایت او به مدت چند روز به طور کامل از کار بیفتد.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *