هواوی نخستین لپ‌ تاپ خود بر پایه لینوکس را عرضه کرد

شماران سیستم هواوی از زمان تحریم تاکنون برخی از بهترین لپ‌تاپ‌های چند سال اخیر خود را به بازار عرضه نکرد ولی این بار در پی سیاست‌های جدید اتخاذ شده تصمیم گرفت تا میت بوک 12 را با سیستم‌عامل لینوکس در بازار چین عرضه کند.

 

 

کمپانی هواوی در پی تحریم‌های آمریکا سال چندان موفقی را پشت سر نگذاشته است، اما به نظر می‌رسد که این کمپانی در پی تغییر سیاست‌های خود قصد دارد تا برخی از لپ‌تاپ‌های میت بوک را در چین با سیستم عامل لینوکس عرضه کند.
 
به گزارش شماران سیسیتم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، فروش آخرین نسخه از میت بوک ها به دلیل افزوده شدن کمپانی هواوی در "فهرست نهادها" در ایالات متحده لغو شد.
فهرست نهادها برخی کمپانی‌ها را از تجارت با ایالات متحده آمریکا منع می‌کند.
 
به این دلیل هواوی از آن زمان تاکنون برخی از بهترین لپ‌تاپ‌های چند سال اخیر خود را به بازار عرضه نکرد، ولی این بار در پی سیاست‌های جدید اتخاذ شده تصمیم گرفت تا میت بوک 12 را با سیستم عامل لینوکس در بازار چین عرضه کند.
ظاهر این لپ‌تاپ به نسخه ویندوز آن شباهت زیادی دارد و تنها تفاوت میان این دو نسخه مربوط به‌جایگذاری دکمه استارت به‌جای ویندوز است و قیمت نسخه لینوکسی نیز 35 پوند ارزان‌تر از نسخه ویندوزی میت بوک 13 است.

 

matebook

 

یکی از دلایل اصلی عرضه لپ‌تاپ‌های لینوکسی را می‌توان دنبال کردن استراتژی‌های جدیدی دانست که محصولات هواوی را از سیستم عامل‌های آمریکایی جدا می‌کند.
همچنین هواوی می‌تواند با اعمال تغییری جزئی در این نسخه از لپ‌تاپ‌ها که فروش آنها در ایالات متحده ممنوع شده است، آنها را با شکل و شمایل جدید به بازار چین وارد کند.
البته میت بوک 13 لینوکسی با ادیشن چینی DeepIn به بازار عرضه خواهد شد و همین امر تمامی احتمالات در رابطه با عرضه این محصول به کشورهای دیگر را به صفر می‌رساند.
با این‌ حال ممکن است که هواوی نسخه‌های دیگری از این لپ‌تاپ را برای عرضه به بازارهای دیگر طراحی کند.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *