چینی‌ها در کمین موقعیت جهانی سامسونگ و اپل

شماران سیستم – طی چند ماه گذشته بسیاری از شرکای اپل که قطعات الکترونیکی مورد نیاز آنرا تامین می‌کنند، میزان تولیدات خود را کاهش داده‌اند.

مدیر شرکت ژاپنی Murata Manufacturing اعلام کرد که افزایش درخواست تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در چین برای خرید قطعات الکترونیکی روی فعالیت‌های دو مشتری بزرگ آن یعنی اپل و سامسونگ تاثیر خواهد گذاشت و فعالیت‌های آنها را محدود خواهد کرد.

به گزارش شماران سیستم، هم‌اکنون نیمی از درآمد شرکت Murata از فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ و اپل به‌دست می‌آید و این طور که “تسونئو موراتا”(Tsuneo Murata) به خبرگزاری رویترز اعلام کرده است، گستردگی فعالیت شرکت‌های چینی می‌تواند باعث محدودیت فعالیت‌های این دو شرکت شود.

او طی حضور در بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی ژاپن موسوم به CEATEC توضیح داد: «باید بپذیریم که چینی‌ها با قدرت تمام به جلو حرکت می‌کنند و این اتفاق می‌تواند یک تحول بزرگ در بازار جهانی ایجاد کند.»

او در ادامه گفت: «اگر این اتفاق بد پیش رود، تاثیرات منفی آن را خواهیم دید. با این وجود همچنان اپل و سامسونگ صاحب بخش اعظم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند هستند.»

937192

لازم به ذکر است که طی چند ماه گذشته بسیاری از شرکای اپل که قطعات الکترونیکی مورد نیاز آن را تامین می‌کنند، میزان تولیدات خود را کاهش داده‌اند و در مقابل شرکت Murata اعلام کرده است که با توان گذشته به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

شرکت Murata برای سامسونگ و اپل خازن‌های سرامیکی درست می‌کند که اندازه کوچکی دارند و در عین حال سیستم کنترلی اصلی جریان برق در دستگاه‌های الکترونیکی محسوب میشوند و برای کنسول‌های بازی مدیریت مرکزی پردازنده را در دست می‌گیرند.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *