گوگل برای اولین بار در ماه نرم‌افزارهای iOS خود را به‌روز کرد

 

شماران سیستم – اخبار منتشر شده نشان دهنده این موضوع هستند که کمپانی گوگل بالاخره بعد از گذشت هفته‌ها تصمیم گرفت که نسخه iOS برخی از نرم‌افزارهای مهم خود را به‌روز کند.

ios2


اخبار منتشر شده نشان دهنده این موضوع هستند که کمپانی گوگل بالاخره بعد از گذشت هفته‌ها تصمیم گرفته است که نسخه iOS برخی از نرم‌افزارهای مهم خود را به‌روز کند.
 
به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، کمپانی گوگل بالاخره برای اولین بار در ماه میلادی جاری نسخه iOS نرم‌افزارهای خود را به‌روز کرد. این به‌روزرسانی‌ها که برای نرم‌افزارهای جیمیل، میت، سیتز، داکز، تقویم و تسک‌ها هستند، اغلب بر رفع نقص‌های کشف شده و بهبود عملکرد این سیستم‌ها متمرکز هستند.
 
اپل چندی پیش توسعه دهندگان سوم شخص را به ثبت برچسب‌های حاوی اطلاعات حریم خصوصی به توضیحات این دسته از نرم‌افزارها موظف کرد.
از آن زمان تا کنون (یعنی از ماه فوریه سال جاری میلادی) گوگل هیچ کدام از برنامه‌های خود را به‌روز نکرده بود.

ios3

 
با این حال این کمپانی بالاخره نرم‌افزارهای اصلی خود را با تغییراتی جزئی به‌روز کرد. البته نرم‌افزار تسک‌ها از این پس از قابلیت ویجت‌های iOS 14 پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند ویجت‌های این نرم‌افزار را روی صفحه اصلی تلفن همراه خود داشته باشند.
 
البته سایر نرم‌افزارهای گوگل هنوز به‌روزرسانی جدیدی دریافت نکرده‌اند و به نظر می‌رسد که گوگل در انجام این کار به هیچ عنوان عجله ندارد. برای مثال مرورگر کروم از زمان دریافت آخرین به‌روزرسانی‌اش در ماه نوامبر، هیچگونه تغییری نداشته است.
 
علاوه بر این گوگل آخرین نسخه نرم‌افزار Drive را در تاریخ 7 دسامبر یعنی یک روز قبل از اجباری شدن نصب برچسب‌های حریم خصوصی توسط اپل عرضه کرده است.
البته صفحه اپ استور Drive هم اکنون از برچسب حریم خصوصی بهره‌مند شده است اما کروم همچنان در وضعیت پیشین خود باقی است.
 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *