گوگل به سایت‌های ایمن امتیاز بالاتری می‌دهد

گوگل به سایت‌های ایمن امتیاز بالاتری می‌دهد
شماران سیستم – گوگل اعلام کرد رمزگذاری سایت‌ها و ارایه خدمات ایمن‌تر به کاربران می‌توانند موقعیت سایت در مقابل کلیدواژه‌های جست‌وجو شده را ارتقا دهد.

 

گوگل توضیح داد که با استفاده از ابزارهای رمزگذاری برای تعیین امتیازدهی دقیق‌تر، توسعه‌دهندگان سایت‌ها را تشویق می‌کند تا بتوانند پایگاه اینترنتی ایمن‌تری را برای بازدیدکنندگان ارایه دهند.

به گزارش شماران سیستم، این شرکت از مراکز توسعه‌دهنده سایت‌های اینترنتی خواسته است تا از فناوری HTTPS استفاده کنند که گفته می‌شود این فناوری نوع ویژه‌ای از وب‌سایت‌های رمزگذاری شده برای ارسال ایمن داده‌ها روی فضای مجازی را ارائه می‌دهد و از داده‌های شخصی کاربران در مقابل حملات هکرها دفاع می‌کند.

گوگل به عنوان بزرگترین مرکز ارائه خدمات جست‌وجوی اینترنتی در جهان در وبلاگ رسمی خود نوشت: «ما طی چند ماه گذشته آزمایش‌های فراوانی را روی سایت‌های اینترنتی ایمن مبتنی بر ارتباطات رمزگذاری شده انجام دادیم تا بتوانیم الگوریتم امتیازدهی خود برای نمایش سایت‌ها را بهبود بخشیم.»

توسعه دهندگان سایت‌های اینترنتی این روزها به جزئی‌ترین مسائل هم توجه می‌کنند و با در نظر گرفتن همه جوانب سعی می‌کنند سایت مورد نظر در رتبه‌های بالاتری نمایش داده شود.

935251

این در حالی است که گوگل اعلام کرد رمزگذاری سایت‌ها و ارایه خدمات ایمن‌تر به کاربران می‌توانند به عنوان یک عامل ارتقا دهنده محسوب شود و موقعیت سایت در مقابل کلیدواژه‌های جست‌وجو شده را ارتقا دهد.

یکی از کاربران در پاسخ به این مطلب وبلاگی گوگل نوشت: «من بدون آنکه از این مسایل فنی سردربیاورم و جزییات مربوط به این تغییرات روی خروجی گوگل را به طور دقیق بدانیم،‌ این اقدام را تحسین می‌کنم و از این بابت واقعا خوشحالم.»

گوگل توضیح داد که هرچه میزان امنیت یک سایت اینترنتی پایین‌تر باشد، رتبه آن برای نمایش در مقابل کلیدواژه‌های جست‌وجو شده پایین‌تر می‌آید.

935252

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *