گوگل توقف اپلیکیشن‌های کروم را به تأخیر می‌اندازد

شماران سیستم –  شرکت گوگل قصد دارد توقف اپلیکیشن‌های کروم را به بعد موکول کند تا از این طریق مهلت زمانی توقف برنامه‌های این مرورگر قدرتمند را تمدید کند.

شرکت گوگل تصمیم گرفته است که توقف فعالیت اپلیکیشن‌های موجود در مرورگر کروم را به زمانی دیگر موکول کند و به کاربران خود اجازه دهد که مدتی طولانی‌تر از اپلیکیشن‌های مورد علاقه خود در این مرورگر لذت ببرند. گوگل اخیراً اعلام کرده است که در آینده نه‌چندان دور به پشتیبانی از اپلیکیشن‌های مرورگر کروم پایان خواهد داد، ولی تا آن زمان کاربران می‌توانند نهایت استفاده را از برنامه‌های این مرورگر ببرند.

 

به گزارش شماران سیستم به نقل از سایت ورج، اگر با اپلیکیشن‌های کروم آشنا نیستید باید بدانید که این اپلیکیشن‌ها در واقع برنامه‌هایی هستند که در مرورگر کروم نصب می‌کنید و شبیه برنامه‌هایی کار می‌کنند که از دسکتاپ خود راه‌اندازی کرده‌اید. از جمله این اپلیکیشن‌ها می‌توان به اپلیکیشن “Pocket” اشاره کرد.

گفتنی است که این اپلیکیشن‌ها آن‌گونه که باید و شاید توسط کاربران مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. گوگل اعلام کرده که تقریباً یک درصد از کاربران ویندوز، مک و لینوکس به صورت فعال از اپلیکیشن‌های کروم استفاده می‌کنند. مسئله توقف پشتیبانی از اپلیکیشن‌های کروم، موضوع جدیدی نیست و به آگوست 2016 برمی‌گردد. آن زمان اولین باری بود که گوگل تصمیم گرفت پشتیبانی از این پلتفرم را متوقف کند.

 chroms

 

در ماه ژانویه سال جاری میلادی بود که شرکت گوگل اعلام کرد که امسال اپلیکیشن‌های کروم برای سیستم‌ عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس متوقف می‌شود و مهلت زمان پایانی این برنامه‌ها را ژوئن 2020 اعلام کرد، ولی این وعده تاکنون عملی نشده و شرکت گوگل تصمیم گرفته است به کاربران این اجازه را بدهد که مدت زمان بیشتری از اپلیکیشن‌های مورد نظر خودشان استفاده کنند. در ابتدا گفته می‌شد که اگر یکی از کاربران سیستم عامل کروم هستید بدانید که این سیستم عامل تا ژوئن 2022 از اپلیکیشن‌های مرورگر کروم پشتیبانی می‌کند، ولی اکنون ماجرا فرق کرده است و تا ژوئن 2022 این برنامه‌ها در تمام سیستم عامل‌ها پشتیبانی خواهد شد.

​​​​​​​ 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *