مهندسی محصول

ساختار محصول

ساختار محصول در نرم‌افزار ERP شماران سیستم، به شما امکان می‌دهد تا به‌طور کامل و دقیق، ساختار محصولات خود را مدیریت کنید. این ویژگی اساسی، شما را قادر می‌سازد تا فرآیندهای تولید، توزیع و مدیریت مواد را بهینه‌سازی کنید.

ساختار محصول شامل گروه فرمول ساخت، فرمول‌های ساخت (BOM و زمان‌سنجی)، تعریف FPC، تعریف درخت محصول و رسم اتوماتیک درخت محصول بر اساس فرمول ساخت (BOM) و موارد دیگر است. 

فرمول ساخت، یکی از مهمترین نرم افزارهای ERP شماران است که در آن استاندارد ساخت کالا، به صورت مرحله‌ای با جزئیات کامل، مانند: میزان ضایعات استاندارد بر پایه تعداد و قیمت تقریبی تا میزان و افزایش و کاهش و غیره، قابل تعریف است.

علاوه بر این، ثبت مرکز هزینه مرتبط با ایستگاه کاری و زمان استاندارد ماشین آلات و کارکنان به صورت کانل و مرحله به مرحله و بر اساس ایستگاه‌های کاری ثبت می‌شود.

این ساختار بر مبنای اطلاعات مهندسی و ساخت، استانداردهای تولید را مشخص می‌کند. با بررسی تولید واقعی و مقایسه آن با استانداردهای مهندسی ساخت، وضعیت کالاهای نیم‌ساخته و ساخته‌شده و عملکرد تولید به طور دقیق ارزیابی می‌شود. این ابزار از طریق مقایسه میزان مصرف مواد (BOM)، نمودار فرآیند جریان (FPC) و عملیات واقعی تولید، کنترل‌های مورد نظر مدیریت را در بخش تولید فراهم می‌کند.

 

امکانات