تعطیلی بخش کارت‌های اعتباری وان پلاس به دلیل مشکلات امنیتی

شماران سیستم – کمپانی وان پلاس در طی چند روز گذشته به دلیل نقصی امنیتی قبول پرداخت‌های کارت‌های اعتباری را بر روی وب‌سایت اش متوقف کرده است.

کمپانی وان پلاس در طی چند روز گذشته به دلیل نقصی امنیتی، قبول پرداخت‌های کارت‌های اعتباری را بر روی وب‌سایت اش متوقف کرده است

به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، کمپانی وان پلاس همیشه در ساخت تلفن‌های همراه هوشمند باکیفیت و البته خوش‌قیمت سردمدار بوده است؛ اما با این حال به نظر می‌رسد که این بار این کمپانی در زمینهٔ امنیت وب‌سایت خود، ضعیف عمل کرده است.
مطابق آمار منتشره در رسانه‌ها، به‌تازگی 68 نفر از کاربرانی که برای خرید تلفن همراه هوشمند وان پلاس از وب‌سایت این کمپانی استفاده کرده و مبلغ مورد نظر را با کارت اعتباری خود پرداخت کرده بودند، در رابطه با کارت اعتباری خود با مشکل مواجه شده و نهایتا این فرآیند را نیمه‌کاره رها کرده‌اند که موجب نارضایتی آنها شده است.

گزارش‌ها همچنین حاوی نکته مهم‌تری هستند، بدین ترتیب که این افراد پس از استفاده از کارت اعتباری خود برای خرید آنلاین محصول مورد نظر، پیام‌هایی را در رابطه با انجام تراکنش‌های "جعلی" با استفاده از کارت خود دریافت کردند.

این گزارشات بلافاصله به شرکت مزبور منعکس شد، اما پس از پیگیری‌های ثانویه مشخص شد که هیچ مبلغی افزون بر میزان خرید آنها از کارت اعتباری‌شان کاسته نشده است؛ اما به‌ هرحال فرایندهایی با این کارت انجام‌ شده بود.

با این‌ وجود کمپانی وان پلاس در این رابطه تلاش نمود سریعاً پاسخگو باشد، و به همین منظور و برای بررسی‌های ضروری، پذیرش کارت‌های اعتباری بر روی وب‌سایت خود را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

البته این کمپانی هنوز توانسته است تا منشأ مشکل یاد شده را به درستی پیدا کند، اما به کاربران خود قول داده است که امنیت آنها را فدای فروش خود نکرده و به همین دلیل تا برقراری امنیت کامل بر روی وب‌سایت فعلاً خرید از طریق کارت اعتباری ممکن نیست.
 

 
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *