تمام نرم افزارها را می‌توان با استفاده ربات‌ها هدایت کرد

شماران سیستم –  شرکت گوگل اعلام کرد که تمامی نرم افزارها را می‌توان به شکلی با استفاده از هوش مصنوعی موجود در ربات هدایت و مدیریت کرد.

 

 

امروزه تمامی پژوهشگران و فعالان حوزه رباتیک در تلاش هستند که با کمک شبکه‌های عصبی عمیق، کوچک‌ترین امور را انجام دهند.
آنها بر این باور هستند که حوزه رباتیک، نقش بسزایی در زمینه توسعه نرم‌افزاری دارد و می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، در پیشبرد امور نرم‌افزاری به کاربران کمک کند.
به گزارش شماران سیستم به نقل از زد.دی نت، دانشمندان بخش"Google Brain" در پژوهشی که اخیرا به همراه  دپارتمان علوم کامپیوتر دانشگاه نیومکزیکو  انجام دادند، دست به اصلاح یک سری از برنامه‌‌های نرم‌افزاری زدند.
هدف از این اصلاحات، آزمایش چند ربات روی این برنامه‌ها بود. البته از یادگیری ماشین هم در این آزمایش‌ها استفاده شد.
 مسئله اصلی این پژوهش این بود که اکثر نرم‌افزارها به شکلی توسعه داده نشده است که انعطاف‌پذیر باشد. منظور از انعطاف‌پذیری نرم‌افزارها این است که باید یک نرم‌افزار شرایط غیرقابل پیش‌بینی را هم در نظر بگیرد. یکی از این شرایط می‌تواند خراب شدن تراشه‌های حافظه باشد.

 

robat

 

این افراد روش‌هایی را دنبال کردند که بتوان از طریق آنها، توسعه نرم‌افزاری را به واسطه یک ربات انجام دهند. با این کار اتفاقی که می‌افتد آن است که ربات‌ها همیشه احتمال وجود خطا در سیستم را در نظر می‌گیرند و انعطاف‌پذیری لازم را به دستگاه‌ می‌دهند.
برای تست نتایج کار، پژوهشگران نوعی از ورژن نرم‌افزار را در یک آرایه مرتب کردند و رویکردهای مد نظر خود را روی این آرایه پیاده کردند.رباتی که برای حل مسائل در نظر گرفته شده بود، توانست که اکثر کارها را به کمک هوش مصنوعی انجام دهد.
این تست نمونه‌ای از کار همزمان با هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و شبکه‌های عصبی تلقی می‌شد. البته از رایانش ابری هم در این موضوع دخیل بود.
 
 

 
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *