ساخت نخستین رم 4 گیگا بایتی جهان برای گوشی‌های هوشمند

شماران سیستم – مدل جدید تراشه حافظه‌ای سامسونگ نسبت به حافظه‌هایDDR3تا 50 درصد سریع‌تر است و 40 درصد کمتر انرژی مصرف می‌کند.

 

 

سامسونگ چندی پیش گوشی هوشمند Galaxy Note3 را همراه با رم ۳ گیگابایتی وارد بازار کرد.

اما این طور که هم‌اکنون اعلام شده است، محصولات جدید این شرکت برای نخستین بار در جهان با رم ۴ گیگابایتی عرضه می‌شوند.
به گزارش شماران سیستم، این شرکت از نخستین تراشه حافظه‌ای ۸ گیگابیتی ضعیف DDR4 با توان یک گیگابایت برای هر بخش تراشه رونمایی کرده است که در اصل می‌توان حافظه RAM با توان ۴ گیگابایت را در اختیار انواع دستگاه‌های موبایلی و قابل حمل بگذارد.

به گفته سامسونگ، این فناوری جدید پهنای باند بیشتری را برای انتقال اطلاعات در اختیار می‌گیرد و قادر است با سرعت ۳.۱گیگابایت در ثانیه اطلاعات را منتقل کند.

بر این اساس می‌توان گفت که مدل جدید تراشه حافظه‌ای سامسونگ نسبت به حافظه‌های DDR3 که هم‌اکنون در بازار عرضه می‌شوند ۵۰ درصد سریع‌تر عمل می‌کند و به واسطه سیستم سیلیکونی داخلی تا ۴۰ درصد هم نسبت به مدل کنونی میزان مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.

شرکت سامسونگ اعلام کرد که تولید انبوه نخستین رم‌های موبایلی ۴ گیگابایتی جهان در سال ۲۰۱۴ آغاز می‌کند و قرار است مدل‌های مختلف این فناوری را برای لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی و نمایشگرهای Ultra HD ارایه دهد.

کارشناسان نیز پیش‌بینی کرده‌اند که نخستین گوشی‌های هوشمند مبتنی بر رم ۴ گیگابایتی در سال ۲۰۱۴ میلادی به دست کاربران جهانی می‌رسند.
 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *