هشدار دستگاه‌های خانگی هوشمند به پلیس

شماران سیستم – پلیس نیومکزیکو می‌گوید که دستگاه‌های خانگی هوشمند در مورد وقوع حملاتی به آنها هشدار داده است.
 

در حالی که فناوری به سرعت در حال گسترش و همه‌گیر شدن است، کاربردهای آن در ساختن یک "خانه هوشمند" به تدریج عملی می‌شود و قابلیت‌ها و توانایی‌های آن به مرور، بیشتر مشخص می‌گردد.
گفته می‌شود که در شهر نیومکزیکو، یک اسپیکر هوشمند، به دلیل تفسیر اشتباه از یک سؤال، به صورت یک دستورالعمل، توانسته یک وضعیت خطرناک را خنثی نماید.
بر اساس گزارش اِی.بی.سی نیوز، وقتی فردی به نام باروس و همسرش در حال گفت‌وگو و مشاجره بودند، بنا به گفته پلیس، کار به جایی می‌رسد که باروس، همسرش را تهدید می‎کند. در همین حین، به نظر می‌رسد که دستگاه خانگی هوشمند مستقر در محیط، این سوال را مطرح می‌کند که «آیا شما با کلانترها تماس گرفتید؟» و سپس در ادامه، بصورت خودکار با شماره 911 (ایستگاه پلیس)تماس می‌گیرد.

به گزارش شماران سیستم به نقل از سی.نت، به محض اینکه تماس حاصل می‌شود، نیروهای امدادی پلیس از راه می‌رسند و بر وضعیت تسلط می‌یابند. گفته می‌شود که این دستگاه خانگی هوشمند، به یک سیستم اسپیکر متصل بوده است.
مانوئل گونزالس، کلانتر شهر برنالیلو در توضیحاتی به اِی.بی.سی نیوز گفت: «استفاده غیرمنتظره از این فناوری برای تماس با سرویس‌های اضطراری، به نجات یک زندگی کمک کرد. این فناوری شگفت‌انگیز باعث شد که یک مادر و کودک از یک وضعیت خشونت‌آمیز نجات یابند و جانشان حفظ شود.»

 

البته دفتر پلیس این شهر، به درخواست برای ارائه توضیحات و جزئیات بیشتر، فعلا پاسخ کافی نداده است. همچنین هنوز مشخص نیست که چه نوع دستگاه خانگی هوشمند(از میان سیستم‌های دستیار موجود) در این خانه پیدا شده است. اما پلیس بر این نکته تاکید کرده که وقتی نیروهای ویژه از راه رسیدند، چند ساعتی طول کشید تا فرد مورد نظر تسلیم شود و غائله خاتمه یابد.

مواردی که دادگاه ثبت کرده است، نشان می‌دهد که اکنون این فرد، با چندین اتهام جدید روبرو می‌شود که از جمله آنها می‌توان به ضرب و جرح سنگین علیه یک عضو خانواده، و تهدید و مواردی از این دست اشاره نمود.

 

73

 

بنظر کارشناسان، اتفاق مورد بحث نشان می‌دهد که ابزار الکترونیکی هوشمند خانگی، تا چه میزان قادر است در برخی موارد به صورت ناخواسته موجب پیشگیری از وقوع بعضی از جرایم خطرناک شده و حتی موجب حفظ جان انسان‌ها و اعضای خانواده گردد.
البته این موضوع یک جنبه منفی هم دارد، بدین ترتیب که ممکن است در آینده با افزایش تعداد پیام‌های اشتباه ارسالی توسط اسپیکرهای هوشمند(به عنوان مثال با شنیدن جملات مختلف که از فیلم‌های تلویزیونی به گوش می‌رسد) به مراکز پلیس اخبار نادرست ارسال نماید، و نتیجتا فناوری جدید بیش از آن که کمک حال مأموران قانون باشد، موجب سردرگمی و هدر رفت زمان آنان شود.
هر چند چنین نگاه بدبینانه‌ای چندان از سوی کارشناسان جدی گرفته نمی‌شود و بنظر آنان، پیشرفت فناوری، خودبخود موانع را نیز حذف خواهد نمود.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *