کلود فلیر به دنبال حفاظت از اینترنت در برابر محاسبات کوانتومی

شماران سیستم –   کمپانی کلود فلیر با ارائه نرم‌افزار رمزنگاری پساکوانتومی ویژه خود قصد دارد تا اینترنت را از خطرات استفاده نادرست از محاسبات کوانتومی نجات بدهد.

 

 

کمپانی کلود فلیر با ارائه نرم‌افزار رمزنگاری پساکوانتومی ویژه خود قصد دارد تا اینترنت را از خطرات استفاده نادرست از محاسبات کوانتومی نجات بدهد
به گزارش شماران سیستم، به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، محاسبات کوانتومی پتانسیل ایجاد انقلابی عظیم در عرصه‌های مختلف نظیر مراقبت سلامت، هوش مصنوعی، مدل‌سازی مالی، شبیه‌سازی آب‌وهوا و غیره را دارد.
علاوه بر این می‌تواند در زمینهٔرمزگذاری نیز بسیار مؤثر باشد. اگر پیشرفت‌های امروزه در زمینهٔرمزنگاری پساکوانتومی اتفاق نیفتاده بود، هکرها با استفاده از محاسبات کوانتومی می‌توانستند به داده‌های بسیار حساس نظیر اطلاعات کارت اعتباری افراد دست پیدا کنند.

کمپانی زیرساخت‌های اینترنتی کلود فلیر (Cloudflare) برای مقابله با این امر فناوری رمزنگاری پساکوانتومی ویژه‌ای را مورد آزمایش قرار داده است و پکیج نرم‌افزار متن‌باز خود به نام سرکل(CIRCL) یا کتابخانه رمزنگاری قابل‌استفاده مجدد متقابل کلود فلیر را نیز در گیت هاب ارائه کرده است.

 

cloudflare

 

البته کلود فلیر مشکلاتی که رمزنگاری برای کریپتوگرافی برای رمزنگاری مطرح کرده است را برطرف نمی‌کند، اما سعی دارد که فناوری  TLS را به کوانتوم مجهز کرده و به‌ این‌ ترتیب از اتصالات بین مرورگرهای وب و سرورها محافظت کند.

علاوه بر این، گزارش‌ها حاکی از آن هستند که کلود فلیر قصد دارد تا این کار را ادامه بدهد و امیدوار است که بتواند با اشتراک‌گذاری CIRCL به دیگر محققان به آماده شدن برای ورود به دنیای پساکوانتومی کمک کند
این کمپانی در وب‌سایت خود اظهار داشته است که: «ما سعی داریم که با ارائه و بهبود استانداردها اینترنت را به‌جای بهتری تبدیل کنیم
​​​​​​​ به این ترتیب باید انتظار آینده بهتر و البته امنی برای محسبات کوانتومی داشت.
 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *