کلید نوآوری برای توقف حملات سایبری

شماران سیستم – به گفته کارشناسان، فناوری‌های دفاع سایبری استاندارد، بعید است که بتواند به مدت پنج سال از سازمان‌ها حفاظت کند.

صاحب‌نظران معتقدند به خاطر نقض‌های امنیتی که اخیراً و پی در پی رخ داده است، می‌بایست رویکردی جدید اتخاذ شده و سیستم‌های امنیتی نوآورانه استقرار یابد تا از وقوع نقض‌های جدید جلوگیری شود.
آیان لوی، مدیر فنی مرکز ملی امنیت سایبری انگلستان (NCSC) گفت: «دریافت فناوری‌های دفاع سایبری از تأمین‌کنندگان استاندارد، بعید است که بتواند به مدت پنج سال از سازمان‌ها حفاظت کند. اکنون در شرایطی هستیم که در زمینه دفاع سایبری، به نوآوری و راهکارهای جدید نیاز داریم تا بتواند در برابر حملات کنونی سایبری مقاومت کند.»

به گزارش شماران سیستم به نقل از کامپیوترویکلی، بیش از 100 کارآفرین و شرکت نوپای فعال در زمینه امنیت سایبری خواهان پیوستن به برنامه دفاع سایبری GCHQ بودند، اما صرفاً چند مورد، برای برنامه مذکور انتخاب شدند.
در رویداد راه‌اندازی برنامه مزبور، نمایندگان شرکت‌های حاضر، محصولات و سرویس‌های خود را به سرمایه‌گذاران بالقوه ارائه نمودند.

 

 

 

جیمز اسمیت، مدیرعامل شرکت تحقیقاتی "ارز رمزپایه" اِلیپتیک اذعان داشت که هدف از شرکت، دور کردن مجرمان سایبری از ارز رمزپایه است.
اسمیت گفت: «برای رشد این اکوسیستم، می‌بایست راه‌های شناخت فعالیت‌های مجرمانه مشخص و از فعالیت مجرمان جلوگیری شود و این دقیقاً همان کاری است که در شرکت اِلیپتیک انجام می‌دهیم.»

گفتنی است این شرکت که در لندن فعالیت می‌کند و سابقه‌ای چهار و نیم‌ ساله دارد، بر تراکنش‌های ارز رمزپایه نظارت دارد و با شرکت‌های فعال در این حوزه همکاری داشته و در همین راستا، فعالیت‌های مجرمان سایبری را بررسی و از آنها جلوگیری می‌کند.

الکس کان، مدیرعامل شرکت امنیت شبکه حمل‌ونقل ریزرسکیور نیز در این زمینه گفت که در حال حاضر امنیت سایبری در این صنعت، بسیار مهم است و انتظار می‌رود که تا سال 2022، بازاری به ارزش 14 میلیارد دلار داشته باشد.
به گفته وی، ریزرسکیور قصد دارد در پنج سال آینده تمام قطارهای اروپا را امن کند و برای نیل به این مقصود، نیاز به همکاری شرکت‌هایی مانند GCHQ و Wayra UK دارد. سرمایه گذاران نیز باید از این طرح حمایت کنند.

یکی از شرکت‌های دیگر تراست اِلوِیت است که در زمینه حفاظت از کودکان و نوجوانان و کمک به والدین برای کنترل فعالیت‌های آنلاین آنها کار می‌کند.
 

 
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *